Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 31, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Banki ograniczyły wydatki na reklamę w 2017 roku

(fot. pixabay.com)

Wydatki reklamowe banków wyniosły w 2017 roku 1,006 mld zł, czyli o 4,52 proc. mniej niż w 2016 roku - wynika z danych cennikowych netto Kantar Media (bez rabatów).

Bankiem, który najwięcej wydał na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino), jest ING Bank Śląski - 101,1 mln zł (spadek o 3,97 proc. w porównaniu z 2016 rokiem). W 2017 roku bank ten promował swoją ofertę m.in. reklamą "Poznaj historię Stefana #weekending" - pokazano w niej postać Stefana, który dba o płynność finansową klientów banku w trakcie weekendu. Spot ten zajął trzecie miejsce w zestawieniu YouTube Ads Leaderboard za 2017 rok. 

Na drugim miejscu uplasował się mBank, który zmniejszył wydatki na reklamę o 4,07 proc., do 91,2 mln zł. Jesienią mBank promował program polecania kont znajomym interaktywnym teledyskiem Natalii Nykiel. Kilka miesięcy wcześniej mBank prowadził też kampanię "Starcie w karcie", w której youtuberzy Blowek i Ajgor Ignacy promowali kartę debetową.

Bank Millennium ograniczył wydatki na reklamę o 2,37 proc., do 84,4 mln zł.
Więcej niż w 2016 roku wydał Bank BGŻ BNP Paribas - 82,1 mln zł (wzrost o 64,3 proc.).

Piątkę zestawienia zamyka Alior Bank - 77,6 mln zł (wzrost o 15,36 proc.).

(IKO, 31.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.