Banki ograniczyły wydatki na reklamę w 2017 roku
(fot. pixabay.com)
Wydatki reklamowe banków wyniosły w 2017 roku 1,006 mld zł, czyli o 4,52 proc. mniej niż w 2016 roku - wynika z danych cennikowych netto Kantar Media (bez rabatów).
Bankiem, który najwięcej wydał na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino), jest ING Bank Śląski - 101,1 mln zł (spadek o 3,97 proc. w porównaniu z 2016 rokiem). W 2017 roku bank ten promował swoją ofertę m.in. reklamą "Poznaj historię Stefana #weekending" - pokazano w niej postać Stefana, który dba o płynność finansową klientów banku w trakcie weekendu. Spot ten zajął trzecie miejsce w zestawieniu YouTube Ads Leaderboard za 2017 rok.
Na drugim miejscu uplasował się mBank, który zmniejszył wydatki na reklamę o 4,07 proc., do 91,2 mln zł. Jesienią mBank promował program polecania kont znajomym interaktywnym teledyskiem Natalii Nykiel. Kilka miesięcy wcześniej mBank prowadził też kampanię "Starcie w karcie", w której youtuberzy Blowek i Ajgor Ignacy promowali kartę debetową.
Bank Millennium ograniczył wydatki na reklamę o 2,37 proc., do 84,4 mln zł.
Więcej niż w 2016 roku wydał Bank BGŻ BNP Paribas - 82,1 mln zł (wzrost o 64,3 proc.).
Piątkę zestawienia zamyka Alior Bank - 77,6 mln zł (wzrost o 15,36 proc.).
(IKO, 31.01.2018)