Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tomasz Duda redaktorem naczelnym Katolickiego Radia Rodzina

Tomasz Duda w katolickim Radiu Rodzina (fot. pixabay)

Odwołany  w listopadzie ze stanowiska prezesa Radia Wrocław Tomasz Duda rozpoczął  pracę w należącym do Archidiecezji Wrocławskiej Radiu Rodzina.

Odwołanie Tomasza Dudy zbiegło się w czasie z reorganizacją mediów katolickich na Dolnym Śląsku. Działające od 25 lat Radio Rodzina stało się częścią Grupy Medialnej Johanneum, której prezesem został rzecznik metropolity wrocławskiego ks. Rafał Kowalski. To on zaprosił Dudę do współpracy. "Zwróciliśmy uwagę na jego doświadczenie i profesjonalizm" - tłumaczy ks. Kowalski. Dodaje, że abp. Józefowi Kupnemu zależy na tym, by Radio Rodzina się rozwijało, realizując misję ewangelizacyjną.  "Dotychczasowe osiągnięcia Tomasza Dudy są gwarancją tego, że to zadanie szybko zaczniemy realizować" -mówi prezes Johanneum.

Tomasz Duda z Radiem Wrocław był związany od 2006 r. Funkcję prezesa objął 4 lata później. Wcześniej był m.in. redaktorem naczelnym ”Słowa Polskiego” i zastępcą redaktora naczelnego ”Gazety Wrocławskiej”. Pracował także we wrocławskim ośrodku Telewizji Polskiej.

 

(AMS, 21.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2017 roku najbardziej spadła słuchalność Trójki

W ciągu tygodnia radio włącza 91 proc. Polaków (fot. Radio Track KBR, Kantar Millward Brown)

W 2017 roku największy spadek udziału w czasie słuchania rok do roku zanotował Program III Polskiego Radia. Natomiast zasięg dzienny radia w ub.r. osiągnął 71,5 proc. W ciągu tygodnia radia w ub.r. słuchało prawie 91 proc. Polaków. To jeden z najlepszych wyników w Europie - podaje Komitet Badań Radiowych, powołując się na badania Radio Track, realizowane przez Millward Brown.

Wśród rozgłośni ponadregionalnych lider słuchalności – RMF FM – uzyskał w ub.r. 25,3 proc. udziału w czasie słuchania, co w porównaniu z 2016 rokiem oznacza wzrost z 24,6 proc. Słuchalność Radia Zet zmalała z 13,5 do 13,2 proc. Spadki zanotowały też: Jedynka - z 8,8 proc. do 8,0 proc., Trójka - z 7,9 proc. do 6,7 proc., Vox - z 4,2 proc. do 3,9 proc. i Radio Maryja z 2 proc. do 1,9 proc.

Wyniki poprawiły natomiast: Tok FM – z 2 proc. do 2,2 proc., Antyradio - z 1,4 proc. do 1,8 proc., RMF Classic - z 1,2 proc do 1,3 proc., Polskie Radio 24 - z 0,4 proc. do 0,5 proc. i Muzo.fm – z 0,3 proc. do 0,4 proc. Na identycznym poziomie - 0,5 proc. - pozostał udział radiowej Dwójki.

Najchętniej słuchaną siecią radiową była Eska, która zwiększyła udział w czasie słuchania z 6,7 proc. do 6,9 proc. Spadek z 5,5 proc. do 5,4 proc. zanotowały rozgłośnie regionalne Polskiego Radia zrzeszone w Audytorium 17. RMF Maxxx zwiększyła udział z 3,0 proc. do 3,3 proc. Dalej były: Złote Przeboje, które zmniejszyły udział z 2,9 proc. do 2,8 proc., Radio Plus - spadek z 2,1 proc. do 2,0 proc., Radio Wawa - wzrost z 1,1 proc. do 1,4 proc., Meloradio - wzrost z 0,7 proc. do 0,8 proc. i Rock Radio - wzrost z 0,3 proc. do 0,4 proc. Na identycznym poziomie - 0,3 proc. - pozostał udział Chillizet.

(Mackuch, 21.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo