Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2017 roku najbardziej spadła słuchalność Trójki

W ciągu tygodnia radio włącza 91 proc. Polaków (fot. Radio Track KBR, Kantar Millward Brown)

W 2017 roku największy spadek udziału w czasie słuchania rok do roku zanotował Program III Polskiego Radia. Natomiast zasięg dzienny radia w ub.r. osiągnął 71,5 proc. W ciągu tygodnia radia w ub.r. słuchało prawie 91 proc. Polaków. To jeden z najlepszych wyników w Europie - podaje Komitet Badań Radiowych, powołując się na badania Radio Track, realizowane przez Millward Brown.

Wśród rozgłośni ponadregionalnych lider słuchalności – RMF FM – uzyskał w ub.r. 25,3 proc. udziału w czasie słuchania, co w porównaniu z 2016 rokiem oznacza wzrost z 24,6 proc. Słuchalność Radia Zet zmalała z 13,5 do 13,2 proc. Spadki zanotowały też: Jedynka - z 8,8 proc. do 8,0 proc., Trójka - z 7,9 proc. do 6,7 proc., Vox - z 4,2 proc. do 3,9 proc. i Radio Maryja z 2 proc. do 1,9 proc.

Wyniki poprawiły natomiast: Tok FM – z 2 proc. do 2,2 proc., Antyradio - z 1,4 proc. do 1,8 proc., RMF Classic - z 1,2 proc do 1,3 proc., Polskie Radio 24 - z 0,4 proc. do 0,5 proc. i Muzo.fm – z 0,3 proc. do 0,4 proc. Na identycznym poziomie - 0,5 proc. - pozostał udział radiowej Dwójki.

Najchętniej słuchaną siecią radiową była Eska, która zwiększyła udział w czasie słuchania z 6,7 proc. do 6,9 proc. Spadek z 5,5 proc. do 5,4 proc. zanotowały rozgłośnie regionalne Polskiego Radia zrzeszone w Audytorium 17. RMF Maxxx zwiększyła udział z 3,0 proc. do 3,3 proc. Dalej były: Złote Przeboje, które zmniejszyły udział z 2,9 proc. do 2,8 proc., Radio Plus - spadek z 2,1 proc. do 2,0 proc., Radio Wawa - wzrost z 1,1 proc. do 1,4 proc., Meloradio - wzrost z 0,7 proc. do 0,8 proc. i Rock Radio - wzrost z 0,3 proc. do 0,4 proc. Na identycznym poziomie - 0,3 proc. - pozostał udział Chillizet.

(Mackuch, 21.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spada słuchalność większości regionalnych rozgłośni Polskiego Radia

(fot. WerbeFabrik / Pixabay.com)

Spada udział w czasie słuchania większości rozgłośni regionalnych Polskiego Radia -  wynika z analizy słuchalności stacji radiowych z fali lipiec-grudzień 2017 roku Radio Track, realizowanego przez Kantar Millward Brown.

Wśród rozgłośni regionalnych Polskiego Radia w Warszawie udział Polskiego Radia RDC wynosił 0,7 proc. (spadek z 1,5 proc.). Polskie Radio PIK (Toruń) miało 1,0 proc. udziału (spadek z 2,5 proc), Polskie Radio Szczecin - 15,09 proc. udziału (spadek z 16,1 proc.). W Radomiu RDC - 0,6 proc. udziału (spadek z 2,2 proc.), Polskie Radio Poznań  - 4,1 proc. (spadek z 5,5 proc.), Polskie Radio Olsztyn - 9,8 proc. (spadek z 11,8 proc.). Polskie Radio Lublin - 3,5 proc. (spadek z 4,3 proc.), Radio Kraków - 5,1 proc. (spadek z 6,3 proc.), Polskie Radio Kielce - 10,7 proc. (spadek z 12 proc), Polskie Radio Gdańsk - 8 proc. (spadek z 8,7 proc). W Bydgoszczy Polskie Radio PIK miało udział 6,3 proc. (spadek z 7,1 proc.). Wynik Polskiego Radio Białystok to 5,8 proc. (spadek z 10,4 proc.).
Wzrosty zanotowały tylko cztery rozgłośnie regionalne Polskiego Radia: Polskie Radio Wrocław - 5,3 proc. (wzrost z 4,7), Polskie Radio Rzeszów - 7,4 proc (wzrost z 5,8 proc.), Polskie Radio Łódź - 3,2 proc. (wzrost z 3,1 proc.), Polskie Radio Katowice  - 5,4 proc. (wzrost z 4 proc.).

(Mackuch, 22.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo