YouTube zaostrza zasady monetyzacji treści
(fot. pixabay.com)
W wyniku presji reklamodawców serwis YouTube zaostrzył zasady dostępu do narzędzi, które umożliwiają twórcom zarabianie na reklamach wyświetlanych przy ich treściach.
Od 17 stycznia dołączenie do programu partnerskiego YouTube i monetyzacja kontentu będzie możliwa po osiągnięciu 10 tys. odsłon w kanale, 4 tys. godzin treści odtworzonych przez widzów w ciągu minionych 12 miesięcy i pozyskaniu tysiąca subskrybentów. Dotychczas obowiązywał jedynie pierwszy z powyższych wymogów. Na razie zmienione zasady obowiązują tylko nowych użytkowników, którzy chcą uczestniczyć w programie partnerskim. Od 20 lutego br. obejmą wszystkich obecnych członków programu.
Komentatorzy cytowani przez amerykańskie media branżowe wskazują, że decyzja YouTube jest odpowiedzią na naciski reklamodawców, którzy od dłuższego czasu domagają się od serwisu gwarancji, że ich treści promocyjne nie będą wyświetlane na niezweryfikowanych, często przypadkowych kanałach.
(LL, 18.01.2018)