Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Anglojęzyczny kanał TVP ma być gotowy na stulecie niepodległości Polski

"Decydują się strategiczne losy przedsięwzięcia" - zapewnia Jacek Kurski, prezes TVP (fot. Simona Supino / Press)

Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej, zapewnił, że anglojęzyczny kanał TVP będzie gotowy na stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości.

Kurski twierdzi, że anglojęzyczny kanał Telewizji Polskiej na pewno ruszy w tym roku, w rozmowie z nami unika jednak podawania jakichkolwiek szczegółów na temat projektu. - Jesteśmy w fazie przygotowań. Decydują się strategiczne losy przedsięwzięcia. Rozmawiamy z potencjalnymi partnerami - mówi "Presserwisowi" szef TVP. 

Jak już pisaliśmy, anglojęzyczny kanał TVP może rozpocząć nadawanie we współpracy z telewizją węgierską. Na początku października 2017 roku media (m.in. Wyborcza.pl i Wprost.pl) pisały, że według Kurskiego rządy Polski i Węgier już w 2016 roku  poczyniły pierwsze ustalenia w sprawie uruchomienia stacji. 

Centrum Informacji TVP nie odpowiedziało na nasze pytania, czy został już skompletowany zespół redakcyjny oraz kiedy ruszy kanał. We wrześniu ub.r. telewizja publiczna podała, że za rozwój anglojęzycznego kanału TVP będzie odpowiedzialna Marzena Paczuska, była szefowa "Wiadomości" TVP 1.  Z Marzeną Paczuską nie udało nam się skontaktować.

Anglojęzyczne stacje informacyjne należące do publicznych lub państwowych nadawców bądź powiązane z rządami obecne są w wielu krajach - m.in. w Rosji (RT), Francji (France 24), Chinach (CGTN, CNC World), Iranie (Press TV), Malezji (Bernama News Channel), Pakistanie (PTV News), Katarze (Al-Jazeera English), Niemczech (DW) i Turcji (TRT World). Wspólny kanał mają też Wenezuela, Kuba, Ekwador, Nikaragua, Urugwaj i Boliwia (Telesur English).

(Mackuch, 15.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat liderem oglądalności w drugim tygodniu stycznia

Telewizja Polsat była liderem oglądalności w grupie ogólnej w drugim tygodniu 2018 roku. Od 8 do 14 stycznia br. Polsat oglądało średnio 770 tys. widzów.
 

Według Nielsen Audience Measurement Polsat miał w grupie ogólnej 10.90 proc. udziału w rynku. W stosunku do pierwszego tygodnia stycznia (1-7 stycznia br) telewizja straciła średnio 5 tys. widzów. Na drugim miejscu był TVP 1 - 9,46 proc. udziału (277 tys. widzów mniej), a na trzecim TVN - 9,43 proc. (15 tys. widzów mniej).

Dalej uplasowały się: TVP 2 - 8,60 proc., TV 4 - 4,14 proc., TVN 24 - 4,07 proc, TVP Info - 3,97 proc., TVN 7 - 3,53 proc. , TV Plus - 3,32 proc. i TTV Twoja Telewizja- 2,10 proc. Najwięcej widzów w grupie ogólnej - średnio 6,02 mln - śledziło serial "M jak miłość" w telewizyjnej Dwójce 9 stycznia br.

(Mackuch, 15.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo