Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

RMF FM zwiększa przewagę nad konkurencją, Zetka i Jedynka - najsłabiej w historii

(fot. pixabay.com)

W czwartym kwartale ub.r. Radio Zet i Program I Polskiego Radia zanotowały najgorszą słuchalność w historii badania Radio Track.

RMF FM w czwartym kwartale ub.r. uzyskał 26,6 proc. udziału w czasie słuchania wobec 24 proc. w analogicznym okresie 2016 roku. To najlepszy wynik stacji od czterech lat.

Słuchalność Radia Zet spadła rok do roku z 13,6 proc. do 12,4 proc. To najniższa słuchalność Zetki w historii badania. Po raz pierwszy udział rozgłośni poniżej 13 proc. spadł w fali grudzień 2016 – luty 2017 – do 12,9 proc. Radio Zet od maja ub.r. ma nowego naczelnego (Jarosława Paszkowskiego zastąpił Sławomir Assendi), a we wrześniu ub.r. zmieniło ramówkę.

Radiowa Jedynka zmniejszyła udział z 8,7 proc. do 6,9 proc., notując także najgorszy rezultat w historii badań. Dotychczas najniższy wynik (7,1 proc.) Program I uzyskał w fali wrzesień–listopad 2017. Jak informowaliśmy, ze stanowiska dyrektora Jedynki odchodzi Rafał Porzeziński, który obejmując je dwa lata temu, zapowiadał wzrost słuchalności anteny.

Z kolei słuchalność Trójki spadła z 8 proc. do 6,1 proc. Ostatni raz rozgłośnia miała udział w tej wysokości w fali marzec–maj 2009.

Wyniki poprawiły radiowa Dwójka (wzrost z 0,5 proc. do 0,6 proc.) i Polskie Radio 24 (z 0,3 proc. do 0,6 proc.).

Wśród rozgłośni ponadregionalnych słuchalność zwiększyły Antyradio (z 1,5 proc. do 1,9 proc.; najlepszy wynik stacji w historii) i RMF Classic (z 1,2 proc. do 1,3 proc.).
Spośród sieci radiowych pozycję lidera utrzymało Radio Eska, które powiększyło udział z 6,1 proc. do 7,7 proc. Lepsze wyniki niż przed rokiem miały także: RMF Maxxx (wzrost z 3 proc. do 3,5 proc.), Radio Złote Przeboje (z 2,8 proc. do 3 proc.), Radio Plus (z 1,9 proc. do 2,2 proc.), Radio Wawa (1,3 proc. do 1,5 proc.) i Rock Radio (z 0,2 proc. do 0,3 proc.). Wyższą słuchalność niż Radio Zet Gold w ub.r. (0,6 proc.) w badanym okresie miało jego następca Meloradio (0,7 proc.).

(KOZ, 12.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio podniosło ceny reklam

(fot. pixabay.com)

Polskie Radio podniosło ceny reklam emitowanych w Programie I, Programie III i Polskim Radiu 24.

- W tej chwili jest duży popyt na reklamę radiową - tłumaczy decyzję o podwyżce Karol Skorupski, dyrektor agencji reklamy Polskiego Radia. Podaje, że w Jedynce reklamy zdrożały średnio o 8,1 proc., w Trójce o 8,8 proc., a w Polskim Radiu 24 o 7,6 proc. Według analizy jednego z nadawców komercyjnych, w godz. 6-20‎ ceny wzrosły w Jedynce średnio o 9,6 proc., w Trójce o 9,5 proc., a w Polskim Radiu 24 - ‎o 9,7 proc.

W Jedynce i Trójce najdroższe są reklamy w porannym paśmie (od środy do piątku między 7 a 10). W Programie I spot trwający 30 sekund kosztuje 11,5 tys. zł (o 10,6 proc. więcej niż do tej pory; podajemy ceny netto), a w Programie III – 13,8 tys. zł. W Trójce dotychczas najwyżej wycenione było pasmo w godz. 8-9 od środy do piątku - reklamy kosztowały w nim 13,6 tys. zł (teraz są droższe o 1,5 proc.). W pasmach 7-8 i 9-10 zdrożały odpowiednio o 21,1 proc. i 10,4 proc.

Nowe cenniki obowiązują od 8 stycznia br. Poprzednio Polskie Radio podniosło ceny reklam w styczniu 2017 roku – w Jedynce i Trójce średnio o 8,9 proc.

W br. zdrożały reklamy także w stacjach Grupy RMF: średnio o 9,3 proc. w RMF FM, o 8,1 proc. w RMF Maxxx i o 7,7 proc. w RMF Classic. Wcześniej, w październiku ub.r., podwyżkę wprowadziło Radio Zet - o 2,9 proc. (w godz. 6-22).

(KOZ, 13.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo