Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W grudniu w internecie wzrosła przewaga Onet-RAS Polska nad Wirtualną Polską

(fot. pixabay.com)

Liderem polskiego internetu w grudniu ub.r. była Grupa Google, która miała 26,5 mln użytkowników – o 87,8 tys. mniej niż w listopadzie ub.r.

W zestawieniu największych wydawców internetowych za grudzień ub.r. drugi był Facebook z 22,6 mln użytkowników (wzrost o 209 tys.). Kolejne były: YouTube – 21,2 mln (wzrost o 711,8 tys.), Grupa Onet-RAS Polska - 21,1 mln (spadek o 95,2 tys.) i Grupa Wirtualna Polska - 20,8 mln (spadek o 408 tys.).

W pierwszej dziesiątce największych wydawców znalazły się również: Grupa Interia.pl - 19,2 mln (wzrost o 39,6 tys.), Grupa Allegro - 17,7 mln (wzrost o 447 tys.), Grupa Gazeta.pl – 15,9 mln (spadek o 356 tys.), Grupa Polska Press - 15,7 mln (wzrost o 441 tys.) i Grupa OLX - 15,4 mln (spadek o 878,7 tys.).

W rankingu domen prowadzi Google.pl, którą odwiedziło 26,5 mln użytkowników (spadek o 2 tys.). Drugi był Facebook.com - 22,6 mln (wzrost o 209 tys.), a trzeci - YouTube.com - 21,2 mln (wzrost o 711,7 tys.). Na kolejnych miejscach uplasowały się: Google.com - 19,9 mln (spadek o 380,8 tys.), Onet.pl - 17,3 mln (spadek o 109,6 tys.), Allegro.pl - 17,1 mln (spadek o 71 tys.), Wp.pl – 14,8 mln (spadek o 205,5 tys.), Wikipedia.org - 14,1 mln (spadek o 361 tys.), Interia.pl - 13,2 mln (spadek o 214,9 tys.) i Olx.pl - 12,4 mln (spadek o 875 tys.).

Najpopularniejszą aplikacją mobilną według badania jest Google - korzysta z niej 15,7 mln polskich użytkowników (wzrost o 980,8 tys.). Natomiast najpopularniejszą polską aplikacją jest Rossmann.pl z 3,96 mln użytkowników (wzrost o 868,4 tys.).

Liczba internautów w Polsce w grudniu ub.r. wyniosła ogółem 27,6 mln (na komputerach osobistych i laptopach – 23,9 mln, a na smartfonach i tabletach - 21,7 mln).

(PM, 11.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska zamyka Bloog.pl

Bloog.pl w ostatnim czasie miał kilkuset użytkowników miesięcznie (fot. materiały prasowe)

Blogerzy z Bloog.pl mają czas do końca marca br. na przeniesienie swoich treści w inne miejsce. Wirtualna Polska zamyka ten serwis.

Decyzję o zamknięciu Bloog.pl podjęto z powodu spadającej popularności blogów, które zostały zastąpione przez media społecznościowe. Platforma zostanie wyłączona z końcem marca 2018 roku. - Chcemy, by osoby zainteresowane dalszym blogowaniem miały jak najwięcej czasu na przeniesienie swoich treści – mówi Monika Modrzejewska, dyrektor działu zarządzania kontentem w Wirtualnej Polsce.

Platforma Bloog.pl powstała w 2005 roku. Według danych WP największą popularnością cieszyła się na początku 2011 roku. Miała wtedy prawie 4 mln użytkowników miesięcznie. W ostatnich miesiącach odwiedzało ją kilkaset osób.

W ubiegłym roku swoje platformy blogowe zamknęły Gazeta.pl (Agora SA) i Onet.pl (Onet RAS-Polska).

(PM, 11.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo