Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 05, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Puls Biznesu" ze wzrostem sprzedaży w listopadzie 2017 roku

W listopadzie 2017 roku najwyższą sprzedaż wśród dzienników ogólnopolskich miał "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Jedynym tytułem, który zwiększył sprzedaż w porównaniu z listopadem 2016 roku był "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska).

Sprzedaż ogółem "Faktu" wyniosła w listopadzie 2017 roku 253 089 egz. i była niższa o 5,83 proc. niż rok wcześniej. Na drugim miejscu był "Super Express" (ZPR Media) – 122 551 egz. (spadek o 7,27 proc.), a na trzecim "Gazeta Wyborcza" (Agora SA) – 103 316 egz. (spadek o 20,40 proc.).

Sprzedaż "Pulsu Biznesu" wzrosła o 4,29 proc. - do 10 378 egz.

(JOK, 05.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Najpopularniejsze teksty 2017 roku w serwisach ogólnopolskich dzienników

(fot.pixabay.com, CC0 Creative Commons)

Sprawdziliśmy, jakie teksty ogólnopolskich dzienników w 2017 roku cieszyły się największym zainteresowaniem czytelników w internecie. Na Wyborcza.pl był to reportaż "Dom zły" Katarzyny Włodkowskiej (zwycięzca kategorii reportaż w konkursie Grand Press). Tekst odnotował 426 tys. odsłon.

Tekst Włodkowskiej był także największym bodźcem dla czytelników, którzy zdecydowali się na zakup prenumeraty cyfrowej "Gazety Wyborczej" (wydawca nie podaje liczby unikalnych użytkowników).

Największą popularnością w serwisie Rp.pl (związanym z dziennikiem "Rzeczpospolita") cieszył się tekst Izabeli Kacprzak i Grażyny Zawadki "Wstydliwa prawda o wypadku premier Beaty Szydło". Dziennikarki "Rzeczpospolitej" dotarły do kulis wypadku rządowej limuzyny w Oświęcimiu. Tekst zebrał blisko 260 tys. odsłon (wydawca nie podaje liczby unikalnych użytkowników).

Z kolei na trzech serwisach: Gazetaprawna.pl, Dziennik.pl, Forsal.pl, na których ukazują się teksty "Dziennika Gazety Prawnej", najpopularniejsze okazały się: "Waloryzacja rent i emerytur 2017: Zobacz, o ile wzrosną świadczenia" - Agnieszki Brzostek (gazetaprawna.pl, tekst miał 396 085 odsłon i 240 430 unikalnych użytkowników), "ZUS nie bank, składek nie odda. Rząd szykuje zamach na pieniądze przyszłych emerytów" - Bożeny Wiktorowskiej (Dziennik.pl, 177 883 odsłon i 96 362 unikalnych użytkowników) oraz "10 największych armii świata. Liczba żołnierzy robi wrażenie" (Forsal.pl, 346 642 odsłon, 261 340 unikalnych użytkowników).

Najpopularniejszym tekstem w serwisie dziennika "Puls Biznesu" - Pb.pl - był "Teraz k... my. Na całego!" autorstwa Dawida Tokarza. - Artykuł opisuje, jak członkowie PiS, Solidarnej Polski i Polski Razem oraz członkowie ich rodzin i znajomi za kadencji tego rządu objęli posady w spółkach i agencjach państwowych. Nasza lista liczyła ponad tysiąc nazwisk - przypomina Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego "Pulsu Biznesu". Tekst zanotował ponad 208,3 tys. odsłon (wydawca nie podaje liczby unikalnych użytkowników).

W przypadku serwisu "Super Ekspresu" - Se.pl - tekstem, który przyciągnął najwięcej użytkowników, był materiał "Przerażające nagranie ze szpitala. Śmierć Polki w Egipcie". Był to reportaż przygotowany przez redaktorów Marcina Torza i Andrzeja Langego, specjalnych wysłanników Se.pl do Egiptu. Artykuł zawierał niepublikowane nigdzie wcześniej zdjęcia, nagrania wideo oraz wypowiedzi dotyczące okoliczności śmierci Magdaleny Żuk. Tekst zanotował 250 tysięcy unikalnych użytkowników. - Warto podkreślić, że jest to materiał reporterski, autorski, a nie stworzony tylko pod SEO - mówi Bartłomiej Łęczek, redaktor naczelny Se.pl.

Z kolei w serwisie "Faktu" - Fakt24.pl - najpopularniejszym tekstem okazał się "Krzysztof Rutkowski zatrzymany przez policję". Wydawca jednak nie zdradził danych liczbowych.

(JOK, 06.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo