Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 04, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP 1 i TVP 2 mają lepsze wyniki dzięki nowo wprowadzonej grupie sprzedażowej

(fot. pixabay.com)

Wśród widzów powyżej 16. roku życia, czyli w nowej grupie sprzedażowej biura reklamy TVP, główne anteny mają lepsze wyniki niż w grupie ogólnej i komercyjnej.

"Jako pierwsi rozszerzyliśmy grupę komercyjną do wieku 59. Teraz idziemy krok naprzód. Widzimy jednocześnie zmiany w strukturze demograficznej społeczeństwa i rosnącą siłę zakupową 60-latków" - tłumaczyła dyrektor biura reklamy TVP Ewelina Czuba.

Od stycznia 2018 roku reklamy kupowane w grupie sprzedażowej "wszyscy w wieku 16+" są planowane bezpośrednio po zakupie cennikowym i przed grupą "wszyscy w wieku 16-59".

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w grupie "wszyscy w wieku 16+" najwyższy udział w rynku w 2017 roku miał Polsat - 10,89 proc. Na drugim miejscu uplasował się TVP 1 z udziałem na poziomie 10,03 proc. Był on wyższy niż miała Jedynka w grupie "ogólnej 4+" (9,59 proc.), "komercyjnej 16-49 lat" (6,11 proc.) i "komercyjnej 16-59 lat" (7,3 proc.).

Trzeci był TVN - 9,92 proc., a czwarty TVP 2 - 8,2 proc. Udział Dwójki w grupie "ogólnej" wyniósł 7,87 proc., w "komercyjnej 16-49": 6,74 proc., a "komercyjnej 16-59": 7,19 proc.

Jak pisaliśmy we wrześniu ub.r., spośród czterech największych stacji najszybciej starzeje się widownia TVP 1 - już 54,26 proc. widzów Jedynki jest powyżej 60. roku życia, podczas gdy pięć lat temu stanowili 40,1 proc. W przypadku TVP 2 udział osób powyżej 60. roku życia wzrósł z 36,76 proc. w 2012 roku do 44,6 proc. w 2017 roku (styczeń-wrzesień). (KOZ)

 

(a,d, 04.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.