Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przeglądarka Alibaby rywalizuje z Google Chrome na rynkach azjatyckich

(fot. pixabay.com)

Przeznaczona na urządzenia mobilne przeglądarka internetowa UC Browser chińskiej firmy Alibaba na rynkach indyjskim, indonezyjskim i chińskim dorównuje popularnością Google Chrome - podał we wtorek "Wall Street Journal".

Według danych Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) przy ONZ z internetu korzysta zaledwie 30 proc. z 1,3 mld mieszkańców Indii i 25 proc. z 260-milionowej populacji Indonezji. Zamiast dominującej na świecie przeglądarki Google Chrome, użytkownicy wschodzących rynków azjatyckich decydują się na opracowaną przez Alibabę aplikację UC Browser.

Zgodnie z danymi firmy analitycznej StatCounter za grudzień 2017 roku Google Chrome odpowiada za 49,7 proc. globalnego rynku mobilnych przeglądarek. UC Browser zajmuje trzecie miejsce z wynikiem 15,7 proc., niewiele za należącą do Apple aplikacją Safari kontrolującą 18,3 proc. światowego rynku. Na całym świecie z UC Browsera korzysta ponad 430 mln użytkowników, a z Chrome'a - ponad 1 mld.

Mało znana na Zachodzie przeglądarka chińskiej firmy Alibaba lokalnie odpowiada za ok. 31,4 proc. rynku (w porównaniu z 37 proc. Chrome), w Indonezji - za 33,3 proc. (względem 42,2 proc. aplikacji Google). Na najważniejszym wschodzącym rynku indyjskim UC Browser przewyższa Chrome'a wynikiem 43,4 proc. do 35,5 proc.

Lokalne powodzenie przeglądarki Alibaby ma wynikać z lepszego przystosowania do ograniczonej pojemności tańszych, lokalnie dostępnych smartfonów. Specjaliści wskazują na znaczenie udostępnianych za pośrednictwem aplikacji wiadomości oraz wyników sportowych, a także na jej małe rozmiary.

Jak wskazują dane StatCounter, wdrażane przez Google od kilku miesięcy zmiany przynoszą spodziewane skutki, pozwalając liderowi na odbudowanie odzyskanie pozycji za wyjątkiem ściśle regulowanego rynku chińskiego.

UC Browser jest dostępny od 2004 roku; Chrome - od 2008 roku (od 2012 roku w wersji na Androida)

(PAP, 02.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W święta na aplikacje mobilne wydano prawie 200 mln dolarów

W minione święta na zakup aplikacji mobilnych, a także płatne usługi dostępne wewnątrz nich, klienci sklepów z oprogramowaniem App Store (iOS) i Google Play (Android) wydali łącznie 196 mln dolarów. To o 12,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Według najnowszego raportu firmy Sensor Tower, z którego pochodzą dane, wyniki badań świadczą o rosnącym trendzie popularności dla aplikacji i gier mobilnych. Oprogramowanie na smartfony ma również być nowym źródłem przychodów dzięki wewnętrznym subskrypcjom usług bądź płatnym funkcjonalnościom.

Większą niż wcześniej popularnością cieszyły się w 2017 roku aplikacje niebędące grami. Ich sektor rośnie znacznie szybciej, niż gry mobilne i rok do roku odnotował wzrost o 66 proc. Gry wciąż jednak generują najwięcej przychodów - w 2017 roku przyniosły swoim twórcom 158 mln dolarów zysku. Dla porównania, innego rodzaju aplikacje zaowocowały przychodami w wysokości 38 mln dolarów, z czego większość to zyski z serwisów strumieniujących treści rozrywkowe na żądanie użytkowników, przede wszystkim wideo. W 2017 roku klienci wydali na aplikacje dostarczające rozrywkę tego rodzaju o 98 proc. więcej, niż rok wcześniej.

Zdaniem analityków, wzrost zainteresowania aplikacjami służącymi do strumieniowania treści rozrywkowych nie powinien dziwić nikogo, kto w ostatnich latach uważnie śledził "ekonomię aplikacji". Wskazują oni również, że dokładna analiza trendów w zachowaniach konsumenckich podczas świąt jest dobrym źródłem informacji dla prognoz na następny rok. To właśnie w święta Bożego Narodzenia aktywowanych jest najwięcej urządzeń mobilnych, na które użytkownicy kupują nowe aplikacje oraz subskrypcje treści.

(PAP, 02.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo