Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Instagram będzie zarabiać coraz więcej na reklamach

(fot. pixabay.com)

Wpływy reklamowe serwisu społecznościowego Instagram za dwa lata będą dwukrotnie wyższe niż w 2017 roku - przewiduje monitorująca e-media firma eMarketer.

Analitycy eMarketera wyliczyli, że w 2019 roku należący do Facebooka serwis sprzeda reklamy za 10,87 mld dol. To ponaddwukrotnie więcej niż wartość tegorocznych wpływów reklamowych Instagrama szacowanych na 4,1 mld dol. eMarketer wskazuje, że w przeciwieństwie do Facebooka Instagram nie wykazuje negatywnego trendu w zakresie sprzedaży reklam. Zwłaszcza zauważalny jest potencjał tego serwisu w południowo-wschodniej Azji.

(LL, 01.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

6,5 mln emisji "Make Poland Great Again" w Gazeta.pl

Show powstał we współpracy portalu Gazeta.pl i ekipy Make Life Harder (screen z YouTube.com)

Odcinki pierwszej serii "Make Poland Great Again" wygenerowały łącznie 6,5 mln emisji w serwisie Gazeta.pl, 750 tys. wyświetleń na YouTube oraz 1,4 mln odtworzeń na Facebooku - podaje Agora SA.

Internetowy show "Make Poland Great Again" był emitowany od 4 września do 18 grudnia 2017 roku w poniedziałki o 18. W ramach pierwszej serii powstało 14 odcinków i dwa specjalne. Show powstał we współpracy portalu Gazeta.pl i ekipy Make Life Harder - duetu Rafał Żabiński i Jakobe Mansztajn.

Najpopularniejszym odcinkiem w Gazeta.pl był odcinek drugi – na temat reperacji wojennych. Z kolei na YouTube najpopularniejszy był odcinek pierwszy (m.in. prowadzący żartowali z Telewizji Polskiej, Michała Rachonia, prezydenta Andrzeja Dudy) oraz odcinek piąty - o szczepionkach.

W sumie na YouTube internauci wykonali ponad 63 tys. interakcji - tyle razy udostępniali odcinki programu, komentowali i subskrybowali je. Program, zarówno w serwisie, jak i na YouTube, oglądali najczęściej mężczyźni. W serwisie stanowili 56 proc. widzów. Dominowała grupa wiekowa powyżej 30. roku życia. Z kolei na YouTube mężczyźni stanowili 74 proc. widzów, a dominowała grupa wiekowa 25-34 lat.

- Aż 78 procent emisji na kanale YouTube zostało obejrzane do końca. To doskonały wynik, jeśli chodzi o utrzymanie uwagi odbiorców: oznacza, że widzowie świadomie i do końca oglądali nasze wideo – komentuje Anna Gumkowska, dyrektor biznesu wideo i lifestyle w Gazeta.pl. Dodaje, że 10 proc. wyświetleń na YouTube pochodziło z Wielkiej Brytanii i Niemiec.

- Cztery miesiące pracy nad wymagającym formatem przyniosły naprawdę dobre efekty – ocenia Łukasz Głombicki, head of communications z LifeTube. Jego zdaniem sukces jest tym większy, że początki były trudne. - Twórcy mierzyli się z bardzo krytyczną widownią YouTube, która szybko weryfikuje treści i nie stroni od negatywnych uwag. Obserwując początki, wiele osób nie dawało temu projektowi szans. Reakcje widzów były w dużej mierze niepochlebne. Negatywne komentarze nie zraziły jednak twórców, którzy, razem z ekipą Gazeta.pl, sukcesywnie wprowadzali zmiany i szlifowali formułę – podkreśla Głombicki.

(JOK, 02.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo