Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 31, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Branża modowa najchętniej kupuje reklamy w magazynach

Wydatki branży modowej z podziałem na rodzaj mediów (fot. materiały prasowe)

Od stycznia do września 2017 roku branża modowa na reklamy w mediach wydała ponad 154,8 mln zł, to o 865,7 tys. zł więcej, niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Najwięcej wydał Apart – 23 mln zł (wzrost o 28 proc.). Drugim największym reklamodawcą w tym sektorze była Grupa Calzedonia - 8,8 mln zł (wzrost o 24 proc.), a trzecim Vistula Group - 7,6 mln zł (spadek o 25 proc.).

Reklamodawcy najwięcej wydali na promocję w magazynach – ponad 103,8 mln zł. Udział magazynów w torcie reklamowym wyniósł 67 proc. Drugim najchętniej wybieranym medium była telewizja – 15 proc. Dalej były: outdoor (6 proc.), internet (5 proc.), radio (3 proc.), kino (2 proc.) i gazety (1 proc.).

Marta Gilbas, branded content director z domu mediowego Codemedia, zaznacza, że reklamodawcy z branży modowej od lat niezmiennie stawiają na promocje w magazynach. "Wybierają przede wszystkim te skierowane do kobiet. Analizując wyniki można by było stwierdzić, że mimo wzrostu zainteresowania zakupami przez internet właściciele marek modowych nadal ostrożnie inwestują w promocję w tym medium. Byłby to jednak pochopny wniosek. Wiele wydatków - jak choćby z Facebooka czy Instagrama - nie jest monitorowanych, dlatego ciężko jednoznacznie określić ich tendencję" - tłumaczy Gilbas.

Analiza została przygotowana przez Codemedia na podstawie unettowionych danych Kantar Media.

(IKO, 31.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Federacja Dziennikarzy: 81 dziennikarzy zabitych na świecie w 2017 roku

(fot. pixabay.com)

Co najmniej 81 dziennikarzy zostało zabitych w 2017 roku podczas wykonywania pracy - podała w corocznym raporcie Międzynarodowa Federacja Dziennikarzy (IFJ). Według organizacji rośnie problem prześladowania i przemocy wobec pracowników mediów.

Zestawienie IFJ dotyczy okresu od 1 stycznia do 29 grudnia br. i obejmuje tylko potwierdzone przypadki zgonów, a zatem nie ujęto w nim niewyjaśnionych zaginięć przedstawicieli mediów.

Dziennikarze tracili życie głównie w wyniku zabójstw, wybuchów samochodów pułapek oraz incydentów na linii frontu.

Najwięcej dziennikarzy zginęło w Meksyku (13), Afganistanie (11) oraz Iraku (11). Na kolejnych miejscach znajdują się: Syria (10), Indie (6), Filipiny (4), Pakistan (4), Nigeria (3), Somalia (3) oraz Honduras (3).

W 2015 roku podczas pracy zginęło 112 dziennikarzy, a w 2016 r. - 93. Tegoroczny bilans ofiar śmiertelnych jest najniższy od dekady.

Wśród ofiar znajduje się osiem kobiet, w tym Kim Wall, która zmarła na okręcie podwodnym wynalazcy w Danii oraz Daphne Caruana Galizia, która zginęła w zamachu bombowym 16 października na Malcie.Według IFJ w 2017 roku ponad 250 dziennikarzy znajdowało się w więzieniu, z czego blisko dwie trzecie w Turcji.

Szef IFJ, belgijski dziennikarz Philippe Leruth, powiedział, że chociaż spada liczba ofiar śmiertelnych, to "poziom przemocy w dziennikarstwie pozostaje nie do przyjęcia" - cytuje AP. Ostrzegł jednocześnie, iż w 2017 roku "bezprecedensowa liczba dziennikarzy została uwięziona i zmuszona do ucieczki", a "bezkarność za zabójstwa, prześladowania, ataki oraz groźby przeciwko dziennikarzom stała się powszechna".

IFJ ma siedzibę w Brukseli. Reprezentuje interesy ok. 600 tys. dziennikarzy na całym świecie, zrzeszonych w 175 związkach zawodowych. (PAP)

(PAP, 01.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo