Branża modowa najchętniej kupuje reklamy w magazynach
Wydatki branży modowej z podziałem na rodzaj mediów (fot. materiały prasowe)
Od stycznia do września 2017 roku branża modowa na reklamy w mediach wydała ponad 154,8 mln zł, to o 865,7 tys. zł więcej, niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
Najwięcej wydał Apart – 23 mln zł (wzrost o 28 proc.). Drugim największym reklamodawcą w tym sektorze była Grupa Calzedonia - 8,8 mln zł (wzrost o 24 proc.), a trzecim Vistula Group - 7,6 mln zł (spadek o 25 proc.).
Reklamodawcy najwięcej wydali na promocję w magazynach – ponad 103,8 mln zł. Udział magazynów w torcie reklamowym wyniósł 67 proc. Drugim najchętniej wybieranym medium była telewizja – 15 proc. Dalej były: outdoor (6 proc.), internet (5 proc.), radio (3 proc.), kino (2 proc.) i gazety (1 proc.).
Marta Gilbas, branded content director z domu mediowego Codemedia, zaznacza, że reklamodawcy z branży modowej od lat niezmiennie stawiają na promocje w magazynach. "Wybierają przede wszystkim te skierowane do kobiet. Analizując wyniki można by było stwierdzić, że mimo wzrostu zainteresowania zakupami przez internet właściciele marek modowych nadal ostrożnie inwestują w promocję w tym medium. Byłby to jednak pochopny wniosek. Wiele wydatków - jak choćby z Facebooka czy Instagrama - nie jest monitorowanych, dlatego ciężko jednoznacznie określić ich tendencję" - tłumaczy Gilbas.
Analiza została przygotowana przez Codemedia na podstawie unettowionych danych Kantar Media.
(IKO, 31.12.2017)