Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agencja prasowa Merkuriusz Polski kończy działalność

(fot. pixabay.com)

Agencja prasowa Merkuriusz Polski z końcem 2017 roku zamyka działalność wydawniczą.

Mająca siedzibę w Zielonej Górze agencja Merkuriusz Polski istnieje od 2012 roku. Wydawcą i redaktorem prowadzącym jest Adam Fularz. Agencja przygotowywała codziennie kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczyły najważniejszych wydarzeń w kraju. Na zamówienie agencja oferowała serwis fotograficzny i serwis wideo. W redakcji przed ograniczeniem działalności firmy pracowało pięć osób. - Do końca zostałem tylko ja, bo wszystkich pracowników musiałem zwolnić – informuje "Presserwis" Adam Fularz, właściciel Merkuriusza. Oprócz agencji jego firma była dotychczas także wydawcą serwisów, m.in. zielonogorska.pl, jeleniogorska.pl, gazetakielecka.eu, wolnorynkowy.pl i małych serwisów lokalnych.

Jako przyczynę zakończenia działalności właściciel wskazuje zmianę systemu sądowniczego i niekorzystne dla przedsiębiorców przepisy podatkowe, które wejdą w życie w 2018 roku. Adam Fularz informuje, że jeśli uda mu się sprzedać wszystkie swoje biznesy medialne w Polsce, nie wyklucza wznowienia działalności wydawniczej, jednak raczej myśli o tym, by robić to za granicą.


(PM, 29.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Pismo. Magazyn Opinii" w sprzedaży od 3 stycznia

Nowy magazyn promowany jest na Empik.com

Pierwszy numer miesięcznika społeczno-kulturalnego "Pismo. Magazyn Opinii" ukaże się 3 stycznia. Będzie kosztował 12,99 zł.

Wydawcą jest Fundacja Pismo, a redaktorem naczelnym Piotr Nesterowicz, pisarz i eseista. W grudniu ukazał się już numer zerowy magazynu (w nakładzie 100 egz.), którym na Facebooku pochwalił się Piotr Stasiak, członek zarządu Fundacji Pismo.

- Wydrukowaliśmy zerówkę, by spojrzeć na wydrukowany magazyn, zanim trafi do czytelników. Chcieliśmy wyłapać ewentualne błędy. Numer, który trafi do sprzedaży, będzie się różnił papierem – informuje Piotr Nesterowicz. W miesięczniku będą reportaże, wywiady, portrety, raporty ekonomiczne, eseje poświęcone literaturze, sztuce, polityce międzynarodowej, a także opowiadania, poezja i komiks. Wśród autorów są m.in. Ignacy Karpowicz, David Remnick, Filip Springer, Marta Frej, Magdalena Kicińska, Weronika Murek.

Press

Zespół redakcyjny tworzy sześć osób. Oprócz Nesterowicza są to: Karol Tyczyński – dyrektor artystyczny, Katarzyna Kazimierowska – sekretarz redakcji, Magdalena Kicińska - redaktor prowadząca dział Rzeczywistość (z reportażami), Agnieszka Rosner – redaktor prowadząca dział Idee (z esejami) i Barbara Sowa jako redaktor wydania cyfrowego. Makietę przygotował Jacek Utko. Pierwszy numer "Pisma" będzie liczył 100 stron, ukaże się w nakładzie 30-40 tys. egz.

Wydawca ma zabezpieczone środki z darowizn na półtora roku funkcjonowania "Pisma". Źródłem przychodów ma być sprzedaż egzemplarzowa, reklamy i prenumerata wydania cyfrowego.

(JOK, 29.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo