2 mln kopii gry "Cuphead" sprzedanych w dwa miesiące od premiery
(fot. Steam)
Utrzymana w estetyce filmów animowanych z lat 30. XX w. niezależna gra akcji "Cuphead" sprzedała się w ponad 2 mln kopii w ciągu dwóch miesięcy od premiery - podali twórcy gry na stronie studia MDHR.
"Cuphead" to dwuwymiarowa gra akcji typu "run and gun" dla jednego lub dwóch graczy korzystających z jednego urządzenia. Rozgrywka składa się z sekwencji platformowych oraz walk z "bossami" - potężnymi przeciwnikami. Ze względu na nacisk na te ostatnie i wysoki poziom trudności poszczególnych etapów gra bywa zestawiana z serią "Dark Souls".
Gra wyróżniająca się nietypową oprawą wykorzystującą odręczne rysunki postaci, akwarelowe tła i muzykę jazzową spotkała się z dobrymi opiniami graczy i krytyków. Na początku grudnia "Cuphead" otrzymał trzy statuetki Game Awards 2017 - jako najlepsza gra niezależna i najlepszy niezależny debiut oraz za oprawę artystyczną. Pierwszy milion kopii gry sprzedano w ciągu dwóch tygodni od premiery. Twórcy rozważają stworzenie w przyszłości kontynuacji, jednak nie podjęli jeszcze decyzji co do jej formy.
Wydana pod koniec września 2017 produkcja jest debiutanckim projektem niezależnego studia MDHR założonego przez braci Chada i Jareda Moldenhauerów. Firma zatrudnia 19 osób. Gra "Cuphead" jest dostępna na PC i Xbox One za pośrednictwem sklepu Windows oraz platform dystrybucji cyfrowej GOG i Steam. (PAP)
(26.12.2017)