Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 21, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody z "Call of Duty: WWII" przekroczyły miliard dolarów

"Call of Duty: WWII" (fot. callofduty.com)

Przychody ze światowej sprzedaży strzelanki wojennej "Call of Duty: WWII" przekroczyły miliard dolarów w miesiąc po premierze. Wydawca gry, firma Activision podkreśla, że to najlepiej sprzedająca się odsłona serii na konsole PlayStation 4 i Xbox One.

"CoD: WWII" wygenerowało przychód 500 mln dolarów w ciągu miesiąca od premiery po identycznym wyniku w weekend otwarcia. Był to drugi najlepszy wynik w historii serii po rekordowym "Black Ops III", które w 2015 roku zarobiło 550 mln dolarów.

Pod względem przychodów "WWII" utrzymuje się na pierwszym miejscu na tegorocznych listach sprzedaży gier na konsole w Stanach Zjednoczonych. Według prezesa Activision Erica Hirshberga seria "CoD" utrzymuje się nieprzerwanie na pierwszym miejscu list bestsellerów w USA od dziewięciu lat. W tym samym czasie w rankingach międzynarodowych gry tej marki zajmowały pierwszą pozycję ośmiokrotnie.

Drugie miejsce na tegorocznych listach sprzedaży gier wideo w USA zajmuje inna gra tego samego wydawcy - "Destiny II" Bungie. Wysokie wyniki miało odnotować również wznowienie trzech pierwszych gier z serii "Crash Bandicoot" na PS4 pod tytułem "N. Sane Trilogy".

Wydana 3 listopada na PC oraz konsole Xbox One i PS4 gra "CoD: WWII" jest czternastą strzelanką z serii "Call of Duty". Produkcja powraca do realiów II wojny światowej z pierwszych gier z cyklu. Pozostałe gry "CoD" wydawane od 2007 do 2016 roku w większości osadzone były w realiach współczesnych lub w odległej przyszłości. Deweloperem "WWII" jest studio Sledgehammer Games wcześniej odpowiedzialne za "CoD: Advanced Warfare".

Activision z siedzibą w Santa Monica w USA wraz z Blizzard Entertainment i Kingiem wchodzi w skład koncernu Activision Blizzard - jednej z największych firm branży gier na świecie. W III kwartale 2017 korporacja uzyskała przychody GAAP w wysokości 1,62 mld dolarów. (PAP)

(21.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 21, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Vodafone i Ericsson przeprowadziły udaną próbę samodzielnego 5G

(fot. pixabay.com)

Vodafone i Ericsson we współpracy z badaczami londyńskiego King's College po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii przeprowadziły udaną próbę terenową połączenia 5G bez korzystania z istniejących technologii 4G - podały firmy.

Próba terenowa została przeprowadzona w centralnym Londynie z zastosowaniem prototypowego urządzenia mobilnego oraz systemu testowego Ericssona działającego w paśmie 3,5 GHz. Wśród technologii wykorzystanych przez inżynierów były rozwiązania takie jak m.in. Massive MIMO (inaczej ARGOS) i kształtowanie wiązki. Testowano również grupowanie różnych pasm spektrum, co ma umożliwiać dodatkowe wzmocnienie wydolności sieci i zwiększenie tempa bezprzewodowego przesyłu danych do ponad 500 Mbps.

Kierownik sieci w brytyjskim oddziale Vodafone, Kye Prigg zaznaczył, że mimo udanych testów w terenie, zbudowanie sieci 5G będzie wymagało czasu. Obecnie firma ma się skupić na modernizacji sieci i usprawnieniu dotychczas stosowanych technologii mobilnych. Wkrótce mają się również rozpocząć prace z CityFibre nad przygotowaniem zaawansowanej sieci światłowodowej niezbędnej do obsługi połączeń dosyłowych na użytek mobilnego 5G.

Technologia łączności 5G ma być kluczowa dla rozwoju rozwiązań z zakresu internetu rzeczy i pojazdów autonomicznych, a także komercyjnego wykorzystania dronów w usługach transportowych. W światowym wyścigu do pierwszeństwa w masowym udostępnieniu 5G przodują obecnie Korea Południowa i Japonia. Kraje te planują udostępnienie 5G w 2018 roku. Testy 5G prowadzone są również w Chinach, a także w krajach europejskich, między innymi w Niemczech, Portugalii i Wielkiej Brytanii. (PAP)

(21.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY