Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 19, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" będzie droższa w poniedziałki, wtorki i soboty

Agora podniesie ceny trzech wydań "Gazety Wyborczej" (fot. Wikipedia)

Od stycznia 2018 roku dodatek "Ale Historia" będzie miał więcej stron, "Mój Biznes" będzie ukazywał się we wtorki, a w sobotnim "Magazynie Świątecznym" znajdą się teksty z dziennika "Wall Street Journal". Agora podniesie ceny trzech wydań "Gazety Wyborczej".

Poniedziałkowa "Gazeta" z "Dużym Formatem" i powiększoną "Ale Historią" będzie kosztowała 4,49 zł (obecnie 3,99 zł). Wtorkowy numer  z "Moim biznesem" będzie dostępny w cenie 3,99 zł (obecnie 2,99 zł), a sobotnie wydanie z "Magazynem Świątecznym", dodatkiem "Wall Street Journal" i "Wysokimi Obcasami" - 4,99 zł (obecnie 4,49 zł).

W pozostałe dni cena "Wyborczej" pozostaje bez zmian. W środy i czwartki będzie kosztować – po 2,99 zł, w piątki – 3,99 zł.

Ceny, jak tłumaczy Agora zmienią się w wyniku zmian dotyczących samych wydań. Poniedziałkowa "Ale Historia" będzie powiększona z 8 do 12 stron. Wydawca podjął taką decyzję ze względu na przypadającą w 2018 r. setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Wśród publikujących na łamach "Ale Historii" zadebiutują profesor Tomasz Nałęcz oraz Anna Machcewicz - historyczka i dziennikarka, badaczka dziejów najnowszych Polski, związana z Muzeum Historii Polski i Europejskim Centrum Solidarności.

Ponadto wydawany dotychczas w poniedziałki tygodnik "Mój biznes" poświęcony firmom, przedsiębiorczości i innowacjom w gospodarce, od stycznia 2018 r. będzie ukazywać się we wtorki.
Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej" tłumaczy decyzję o przeniesieniu dnia ukazywania są dodatku "Mój biznes" tym, że w poniedziałki "GW" ma już dwa dodatki magazyn reporterów "Duży Format" oraz "Ale Historię".

Wtorkowy "Mój biznes" będzie miał co najmniej dwa wydania w miesiącu powiększone o treści związane z rynkiem pracy, zmianami w przepisach czy podatkach.

Zmieni się także zawartość sobotniego wydania "Gazety". Stałą częścią ukazującego się tego dnia "Magazynu Świątecznego" będzie ośmiostronicowa sekcja składająca się z tekstów dziennika "Wall Street Journal".

Do tej pory, od października 2017 r., tłumaczone są na język polski pojedyncze artykuły. Ukazują się w codziennych wydaniach i są dostępne dla prenumeratorów, którzy wykupili dostęp premium do serwisu Wyborcza.pl.

"Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę z »Wall Street Journal«, wydaliśmy na start właśnie taki ośmiostronicowy, specjalny dodatek. Odbiór czytelniczy i sprzedaż tego wydania były tak dobre, że postanowiliśmy na stałe wprowadzić taki model prezentowania polskiemu czytelnikowi najlepszych treści z »Wall Street Journal«" – komentuje w komunikacie prasowym Jerzy Wójcik. – Ale nie oznacza to, że artykuły zza oceanu znikną zupełnie z wydań "Gazety Wyborczej" ukazujących się w pozostałe dni tygodnia.

W przyszłym roku pojawi się na stałe dział Technologie. A w pierwszym kwartale nadchodzącego roku "Gazeta" wprowadzi też na łamy stałą sekcję "Wyborcza to Wy", nawiązującą do hasła kampanii promocyjnej dziennika z jesieni 2017 r., którą zainspirowały obywatelskie protesty przeciwko łamaniu praworządności i konstytucji. (JOK)

(JOK, 19.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.