Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IMM: w listopadzie br. najczęściej cytowano RMF FM

W listopadzie br. najczęściej cytowanym medium był RMF FM (fot. materiał prasowy)

W listopadzie br. najczęściej cytowanym medium była stacja RMF FM (614 razy, Grupa RMF). Na drugim miejscu było Radio Zet (565, Eurozet), a na trzecim "Rzeczpospolita" (453, Gremi Media) - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik "Rzeczpospolita" (453), wyprzedzając "Gazetę Wyborczą" (434, Agora) oraz "Dziennik Gazetę Prawną" (302, Infor Biznes). Tak wysoką pozycję w zestawieniu "Rzeczpospolita" zawdzięcza dotarciu do niepublikowanego raportu Komisji Nadzoru Finansowego dot. rekompensat dla rodzin ofiar wypadków.

Najczęściej cytowanym tygodnikiem w listopadzie były "Sieci Prawdy" (157, Fratria) - dzięki artykułowi pt. "Człowiek Moskwy w Warszawie". Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Do Rzeczy" (137,Orle Pióro), a trzecie miejsce zajął "Newsweek Polska" (114, Ringier Axel Springer Polska).

Wśród stacji telewizyjnych w listopadzie dominował TVN 24 (398), wyprzedzając TV Trwam (233) oraz TVP Info (160). TVN 24 zawdzięcza pozycję wywiadowi z prezydentem Andrzejem Dudą.

Liderem wśród stacji radiowych zostało RMF FM (614). Za nim uplasowało się Radio Zet (565). Trzecie miejsce przypadło radiowej Trójce (190).

RMF FM znalazł się na pierwszym miejscu dzięki wypowiedzi prezydenta Andrzeja Dudy, w której komentuje on swoje słowa o działaniach Antoniego Macierewicza, szefa MON, wobec generała Jarosława Kraszewskiego.

Najczęściej cytowanym portalem była Wirtualna Polska (298) - dzięki dotarciu do raportu MSWiA o agresji w policji. Kolejne miejsca przypadły wPolityce.pl (157) oraz Onet.pl (85).

Raport IMM został opracowany na podstawie przekazów prasowych, telewizyjnych i radiowych z okresu od 1 do 30 listopada 2017 roku.

(JOK, 15.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: wolność słowa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Birmie zatrzymano dwóch dziennikarzy agencji Reuters

W Birmie aresztowano dwóch miejscowych dziennikarzy: Kyaw Soe Oo i Wo Lane. Ten drugi kilka lat temu odbywał praktykę dziennikarską w Polskim Radiu oraz w "Tygodniku Podhalańskim".

Reporterzy pracowali w Rangunie dla miejscowego biura agencji Reuters. Zostali aresztowani pod zarzutem posiadania tajnych map wojskowych dotyczących operacji armii w stanie Rakhine. Mieli je otrzymać od funkcjonariuszy birmańskiej policji.

Wo Lane i Kyaw Soe Oo od dawna opisują wydarzenia w stanie Rakhine i próbując przekazać opinii międzynarodowej prawdę o sytuacji w tym regionie. Działania armii w tym stanie skierowane przeciw muzułmańskiej ludności Rohindża zostały uznane przez ONZ za czystki etniczne. W ich wyniku ponad 600 tysięcy Rohindżów uciekło z Birmy do sąsiedniego Bangladeszu.

W obronie zatrzymanych dziennikarzy, którym grozi nawet 14 lat więzienia, wystąpił sekretarz generalny ONZ Antonio Guterres, przewodniczący Parlamentu Europejskiego Antonio Tajani, minister spraw zagranicznych Wielkiej Brytanii Boris Johnson oraz przedstawiciele administracji amerykańskiej, a także stowarzyszenia dziennikarskie Birmy i Tajlandii.

Krzysztof Renik

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo