Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 14, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Projekty z Polski dostały łącznie 345 tys. euro z Google DNI Innovation Fund

Łącznie dofinansowanie od Google dostały 102 projekty z 26 państw (fot. materiały prasowe)

Czterech polskich wydawców otrzymało wsparcie na swoje projekty w czwartym naborze wniosków o dofinansowanie z funduszu Google DNI Innovation Fund (część projektu Digital News Initiative).

E-Kiosk (spółka kontrolowane przez Gremi Media), Fratria, Grupa Radiowa Agory i Polityka łącznie otrzymają ponad 345 tys. euro, czyli blisko 1,5 mln zł. Grupa Radiowa Agory otrzymała dofinansowanie na "Search the Radio", projekt cyfrowy Radia Tok FM. To rozwiązanie ma umożliwić digitalizację treści radiowych za pomocą samodoskonalącego się systemu transkrypcji. Projekt ten ma wykorzystać technologię konwersji dźwięku na tekst w celu dokonania transkrypcji audio programów Radia Tok FM - bieżących i wybranych zarchiwizowanych w formie podcastów. - Sukces w transkrypcji treści pochodzących z radia na tekst pozwoliłby nadawcom radiowym rozpocząć kolejny etap rozwoju swojej obecności w sieci - mówi Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory. Projekt "Search the Radio" wygrał dofinansowanie w kategorii projektów prototypowych.

Firma e-Kiosk otrzymała wsparcie na projekt "Get Licensed - free automation platform for authors and publishers", którego celem jest stworzenie ogólnodostępnej platformy do agregacji i zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z różnych źródeł. - Chcemy stworzyć jednolity standard licencjonowania treści w oparciu o prawo unijne i polskie. W tym celu planujemy współpracę z zewnętrznymi specjalistami, zatrudnionymi w celu przygotowania wiążącej formalnie dokumentacji, jak: regulamin, dokument licencji, wykaz zabronionych praktyk. Ma to na celu zapewnienie bezstronności i wiarygodności, a także promowanie serwisu jako gwaranta legalności zamieszczanych treści w internecie. Przygotowany projekt przyczynić się ma do wzrostu skali legalnego użycia treści - tłumaczy Łukasz Piela, wiceprezes zarządu e-Kiosk.

Polityka otrzymała dofinansowanie na projekt real-time business inteligence, jednak jak mówi Joanna Chmielecka, wydawca serwisów internetowych Polityki, nie będzie tworzyć kolejnego produktu ani nowej marki. - Chcemy się w tej chwili skupić na budowaniu jak największego zaangażowania czytelników w te produkty cyfrowe, które już oferujemy. Każdy z nich: Polityka Cyfrowa, Fiszki Polityki czy Polityka Insight to inne grupy odbiorców, inny formaty, czy wręcz inne modele biznesowe. Ale we wszystkich użytkownicy przechodzą pewną drogę zwaną customer journey - począwszy od zainteresowania treściami bądź usługą, poprzez dostęp próbny, po długoterminową subskrypcję i utrzymywanie z nami relacji. Chcemy zbudować narzędzia, które będą ten proces wspierały - mówi Joanna Chmielecka.

Fratria otrzymała fundusze na projekt Polskie Studio, czyli aplikację pozwalającą czytelnikom i widzom na łączenie się za pomocą czatu wideo z dziennikarzami wPolsce.pl oraz innych serwisów wydawanych przez spółkę.

Ludovic Blecher, szef funduszu DNI, napisał na blogu: "Odbiorcami czwartej rundy finansowania są 102 projekty z 26 krajów europejskich. Łącznie przyznaliśmy 20 418 091 euro na wsparcie projektów innowacyjnych. Razem we wszystkich czterech rundach daje to środki finansowe w wysokości 94 milionów euro".

W czwartej rundzie do funduszu Google DNI Innovation Fund wpłynęło 685 zgłoszeń projektów z 29 krajów. Ze 102 projektów, które otrzymały dofinansowanie, 47 to prototypy (projekty początkowe, wymagające dofinansowania do 50 tys. euro), 33 to projekty średniej wielkości (wymagające dofinansowania do 300 tys. euro), a 22 to duże projekty (wymagające do 1 mln euro finansowania). 

W poprzednich trzech rundach programu Google dofinansowanie dostały projekty zgłoszone przez: Glob360, Webnalist, Eurozet, Politykę, ZPR Media, Agorę, Grupę RMF, Polska Press Grupę, Fundację ePaństwo i PMPG Polskie Media. 

Kolejny nabór wniosków o dofinansowanie ma zostać przeprowadzony we wrześniu przyszłego roku. 


(PM, 14.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 14, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Showmax zamierza pokazać trzecią serię "Ucha Prezesa"

Showmax rozmawia z producentami "Ucha Prezesa" na temat trzeciego sezonu serialu (screen z YouTube)

Showmax planuje trzeci sezon serialu satyrycznego "Ucho Prezesa" - nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis". 21 i 28 grudnia br. w serwisie umieszczone zostaną dwa odcinki specjalne drugiego sezonu. Będą one dostępne tylko w płatnym serwisie.

Według naszych informacji Showmax już rozpoczął rozmowy z producentami serialu na temat trzeciego sezonu. Tej informacji nie potwierdza Wioletta Staszczyk, menedżerka Roberta Górskiego, autora scenariusza. Natomiast Magdalena Marzec, communications and social media manager w Showmaksie, mówi krótko: - Bez komentarza. Wydamy na ten temat komunikat. Zachęcam na razie do oglądania dwóch odcinków specjalnych.  

Według naszych informacji Showmax jest zadowolony z wyników oglądalności drugiej serii. - Sezon trzeci na pewno powstanie - mówi jeden z naszych informatorów.

Ostatni odcinek drugiego sezonu serialu dostępny jest w Showmaksie od 7 grudnia br. Od 21 grudnia br. subskrybenci serwisu będą mogli oglądać odcinek specjalny "Jaromir K.", a od 28 grudnia br. - "Czemu im nie spada?". 

"Ucho Prezesa" to serial satyryczny emitowany od 9 stycznia br. na YouTube, a od 15 lutego br. również w Showmaksie. Odcinki drugiej serii serialu mają ponad 2,5 mln odsłon na YouTube. Kanał "Ucho Prezesa" ma 443 668 subskrybentów.


(Mackuch, 14.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo