Dział: RADIO

Dodano: Grudzień 13, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Była prezes Polskiego Radia kandydatką na ambasadora RP w Izraelu

Barbara Stanisławczyk-Żyła do marca br. była prezesem Polskiego Radia (fot. materiały Polskiego Radia)

Barbara Stanisławczyk-Żyła, była prezes Polskiego Radia, jest kandydatką na ambasadora RP w Izraelu.

W środę 13 grudnia kandydaturę Stanisławczyk-Żyły opiniować ma sejmowa komisja spraw zagranicznych. Od 2012 roku ambasadorem RP w Tel Awiwie jest Jacek Chodorowicz.

O tym, że Barbara Stanisławczyk-Żyła może zostać ambasadorem w Izraelu, mówiło się w Polskim Radiu już od października br. Wtedy biuro prasowe Ministerstwa Spraw Zagranicznych stwierdziło, w odpowiedzi na nasze pytania, że nie komentuje polityki kadrowej resortu.

Barbara Stanisławczyk-Żyła była od stycznia ub.r. do marca br. prezesem Polskiego Radia – dzień po tym, jak wygrała w lutym br. konkurs Rady Mediów Narodowych na prezesa spółki, złożyła rezygnację. Za jej prezesury z radiem rozstało się wielu doświadczonych dziennikarzy. Kontrowersje budził jej styl zarządzania. ”Często byłem świadkiem dziwnych zachowań pani prezes. Obserwowałem wybuchy furii, przemoc słowną, wręcz poniżanie pracowników" – opowiadał ”Presserwisowi” Lucjan Jarzyński, były kierownik wydziału prawnego w spółce.

(KOZ, 13.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Grudzień 14, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radiowa Jedynka z najniższą słuchalnością w historii Radio Tracka, a Trójka – od ośmiu lat

(fot. pixabay.com)

Program I Polskiego Radia w najnowszej fali badania Radio Track osiągnął najniższą słuchalność w jego historii. Najgorszy wynik od ośmiu lat uzyskał Program III Polskiego Radia.

Jak wynika z badania Radio Track realizowanego przez Kantar Millward Brown, w fali wrzesień-listopad br. liderem słuchalności był RMF FM, który w porównaniu z okresem wrzesień-listopad ub.r. zwiększył udział w czasie słuchania z 24 proc. do 25,8 proc. Po raz ostatni wynik 25,8 proc. rozgłośnia uzyskała w fali grudzień 2014 – luty 2015.

Radio Zet rok do roku utrzymało słuchalność na tym samym poziomie (13,5 proc.). Udział radiowej Jedynki zmniejszył się z 8,9 proc. do 7,1 proc., co jest najgorszym wynikiem tej rozgłośni w historii Radio Tracka. Istotny spadek zanotowała też radiowa Trójka – z 7,7 proc. do 6,3 proc. Ostatni raz Trójka miała udział 6,3 proc. w fali maj-lipiec 2009.

Wśród rozgłośni ponadregionalnych wyniki poprawiły: Antyradio (z 1,6 proc. do 1,7 proc.) i RMF Classic (z 1,1 proc. do 1,3 proc.), a słuchalność zmniejszyły: Radio Vox FM (z 4,4 proc. do 3,8 proc.), Radio Tok FM (z 2,3 proc. do 1,9 proc.) i Muzo.fm (z 0,4 proc. do 0,3 proc.).

Spośród sieci radiowych udział zwiększyły: Eska (z 6,4 proc. do 7,7 proc.), RMF Maxxx (z 2,8 proc. do 3,6 proc.), Złote Przeboje (z 2,8 proc. do 3,2 proc.), Radio Plus (z 1,8 proc. do 1,9 proc.), Radio Wawa (z 1,3 proc. do 1,5 proc.) i Radio Pogoda (z 0,9 proc. do 1,1 proc.).

Fala wrzesień-listopad 2017 była pierwszym trzymiesięcznym okresem uwzględniającym nadające od września br. Meloradio, które przejęto częstotliwości Radia Zet Gold. Udział Meloradia wyniósł 0,5 proc., podczas gdy przed rokiem Radio Zet Gold miało 0,7 proc.


(KOZ, 14.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo