Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 09, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Meetrics będzie sprawdzał widoczność reklam na Facebooku

Meetrics weryfikuje widoczność reklam (fot. screen ze strony głównej Meetrics.com)

Meetrics, dostawca rozwiązań służących do weryfikacji, poprawy jakości i skuteczności kampanii reklamowych, nawiązał współpracę z Facebookiem.

W ramach współpracy Meetrics będzie weryfikować widoczność reklam display na Facebooku. Kampanie będą sprawdzane zarówno w wersji desktopowej, jak i na urządzeniach mobilnych. Współpraca z serwisem społecznościowym dotyczy nie tylko Polski, ale też innych rynków. "Meetrics jest naszym 25. partnerem na świecie w zakresie pomiarów i weryfikacji viewability reklam i pierwszym spoza USA" - informuje w komunikacie prasowym Martin Ott, managing director Central Europe w Facebooku.

Tomasz Piątkowski, country manager Meetrics w Polsce, zaznacza: "Nie poprzestajemy jedynie na weryfikacji widoczności reklam display – w przyszłości planujemy również weryfikację innych formatów reklamowych, jakie oferuje Facebook, w tym m.in. reklam wideo".

(IKO, 09.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 09, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polski DOOH jeszcze słabo rozwinięty

Raport "Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju" przygotował Infuture Hatalska Foresight Institute (fot. fragment okładki)

Reklama zewnętrzna digital w Polsce nie dorównuje standardom, które panują w krajach europejskich.

Z raportu "Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju" przygotowanego przez Infuture Hatalska Foresight Institute na zlecenie AMS, sieci reklamy zewnętrznej, wynika, że polski rynek DOOH jest słabo rozwinięty - zarówno pod względem uwarunkowań prawnych, jak i liczby nośników cyfrowych (stanowią one 0,7 proc. całości rynku i są niskiej jakości).

Zwrócono uwagę, że w Polsce wciąż rzadko pojawia się reklama cyfrowa w formie przystanków autobusowych i citylightów. A za to "w oczy rzucają się wielkoformatowe ekrany LED, często umieszczane przy intensywnie uczęszczanych drogach". Jak podają twórcy raportu za danymi Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, liczba ekranów zewnętrznych DOOH w Polsce spada z roku na rok. I tak w 2015 roku było ich 56 tys., a w 2016 roku tylko 50 tys. (spadek o 11 proc.). Najbardziej rozpowszechnionymi tablicami cyfrowej reklamy zewnętrznej są wielkoformatowe monitory LED.

Liderem w sektorze DOOH wciąż jest Screen Network, który na koniec ub.r. miał 20 252 nośniki w 1236 lokalizacjach. Obecnie w naszym kraju większość nośników DOOH znajduje się we wnętrzach budynków użyteczności publicznej.
Zdaniem Marka Kuzaka, prezesa AMS, raport rozpocznie szerszą dyskusję na temat miejsca i roli DOOH. "Rozwiązania dobrze wpisujące się w przestrzeń publiczną, bazujące na nowoczesnym designie, respektujące zasady ochrony środowiska naturalnego, mające społeczną akceptację i dające w związku z tym szansę na dwustronną, inteligentną komunikację - to przyszłość Digital Out-of-Home" - uważa Kuzak.

W raporcie poza Polską zostały opisane rynki w Londynie, Paryżu, Berlinie i São Paulo.

(IKO, 09.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo