Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 07, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

P&G największym reklamodawcą świata

Koncern Procter & Gamble jest firmą, która najwięcej wydaje na reklamę - wynika z raportu opublikowanego przez serwis AdAge.

Ubiegłoroczny budżet reklamowy amerykańskiego koncernu szacowany jest na 10,5 mld dol. Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się: Samsung (9,9 mld dol.), Nestlé (9,2 mld dol.), Unilever (8,6 mld dol.) i L'Oréal (8,3 mld dol.). Największy wzrost wartości wydatków rok do roku (po 50 proc.) zanotowały chińskie koncerny Alibaba i Tencent.

(LL, 07.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 08, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

VERVA – marka PKN ORLEN – z nowym, dynamicznym logotypem

PKN ORLEN odświeżył logo marki VERVA, które obecnie dzięki widocznym zmianom w warstwie graficznej jest prostsze, bardziej czytelne i nowoczesne. Jednocześnie pozostawiony został charakter logotypu podkreślający najwyższą jakość paliw oraz główne atrybuty marki – moc i dynamikę.

VERVA to marka ciesząca się dużą rozpoznawalnością i popularnością, kojarzona przede wszystkim ze sportem, energią i wysoką jakością. Brand wykorzystywany jest w polityce marketingowej Koncernu w związku z najbardziej ekscytującymi wydarzeniami, jak VERVA Street Racing czy starty Kuby Przygońskiego i pozostałych członków ORLEN Team. 

Odświeżonej VERVY nie zabraknie również podczas tegorocznej 40. edycji Rajdu Dakar. Na konferencji prasowej, zapowiadającej start zespołu ORLEN Team, zaprezentowano samochód rajdowy Kuby Przygońskiego po gruntownym liftingu zewnętrznym, z wykorzystaniem nowego logo VERVA.

– Zależało nam, aby odświeżyć logo VERVA zgodnie z najnowszymi trendami w projektowaniu, pozostawiając jednocześnie skojarzenia z wyjątkową mocą, dynamiką oraz naturalnie jakością – mówi Rafał Pasieka, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu w PKN ORLEN. – Trudno o lepszy moment na podkreślenie i prezentację tych atrybutów niż konferencja zapowiadająca już osiemnasty start ORLEN Team w rajdzie Dakar. Tym bardziej że zmiany graficzne objęły nie tylko auto Kuby, ale również motocykle, ciężarówkę oraz wszystkie elementy tzw. zaplecza rajdu – dodaje Rafał Pasieka, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu w PKN ORLEN.

Press

W barwach ORLEN Teamu startuje załoga rajdowa Jakub Przygoński/Tom Colsoul oraz motocyklista Maciej Giemza. Start rajdu zaplanowano w stolicy Peru – Limie, a metę w Córdobie (Argentyna). Kuba Przygoński, który ma już na koncie udane występy w poprzednich edycjach, ma ambicje, aby tym razem stanąć na podium najbardziej wymagającego rajdu na świecie. Z kolei Maciej Giemza zajął w tym sezonie pierwsze miejsce w klasyfikacji Dakar Challenge na Rajdzie Merzouga, co zapewniło mu start w Rajdzie Dakar 2018 bez opłat wpisowych.

VERVA to jedna z marek w portfolio PKN ORLEN. Jednoelementowy, zaprojektowany od podstaw krój fontu jest zgodny z nowymi trendami w designie. Dotychczasowy element płomienia/liścia został uproszczony do postaci „płynących” równoległoboków, które mogą być kojarzone z szachownicą na fladze wyścigowej, oddając sportowy i dynamiczny charakter marki. Zmieniła się również kolorystyka  – z logo zniknęła zieleń, a niebieski został ożywiony i wyklarowany.

Głównym kanałem komunikacji odświeżonego logo VERVA będzie sieć detaliczna pod marką ORLEN, a zainicjowane zmiany wizualne będą kontynuowane w 2018 roku.


(materiał partnera, 08.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo