Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja kablowa Toya zwiększa prędkość internetu

(fot. pixabay.com)

Grupa Toya, działająca głównie w województwie łódzkim, przyspieszyła prędkości we wszystkich dotychczasowych pakietach internetowych. Zwiększył się upload (wysyłanie danych), w zależności od posiadanego pakietu, od 25 do nawet 100 proc.

Od grudnia br. zmiany wprowadzone zostały dla abonentów z Łodzi, Pabianic, Mysłowic i Pisza. W Krakowie, Przemyślu, Kutnie i Piotrkowie Trybunalskim będą one dostępne od początku stycznia 2018.

Ostatnio poszerzenie sieci szybkiego internetu anonsowała także telewizja kablowa UPC.

(PM, 06.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 12, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PressInstitute: dziennikarze nie dbają o hasła w internecie

(fot. TheDigitalWay / pixabay.com)

Dziennikarze wiedzą, że korzystanie z internetu może być niebezpieczne, ale nie przestrzegają podstawowych zasad bezpieczeństwa - wynika z badania "Dziennikarze a bezpieczeństwo w sieci", przeprowadzonego przez PressInstitute.

Według 40,5 proc. dziennikarzy, którzy wzięli udział w badaniu, korzystanie z internetu jest bezpieczne, dla 31,7 proc. - raczej bezpieczne i jedynie 2,4 proc. nie widzi w sieci żadnych zagrożeń. Wśród najczęściej wymienianych niebezpieczeństw badani wymieniali: utratę danych (np. plików, zdjęć) w komputerze lub telefonie z powodu zainfekowania wirusem, włamania na konto bankowe, przejęcie kontroli nad komputerem.

Dziennikarze zwracają uwagę na informacje i komunikaty o pojawiających się w sieci zagrożeniach. Źródłem tych informacji są media internetowe (wskazało je 83,3 proc.), tradycyjne (50,8 proc.), media społecznościowe (46 proc.), banki (34,9 proc.).
Ponad połowa uczestniczących w badaniu dziennikarzy (56,3 proc.) miała do czynienia ze złośliwym oprogramowaniem w komputerze lub telefonie. Co prawda 76,2 proc. regularnie aktualizuje oprogramowanie w komputerze (71,4 proc. w telefonie), a 90 proc. korzysta z oprogramowania antywirusowego (35,7 proc. w przypadku telefonu), ale aż 77,8 proc. nie zmienia hasła do poczty elektronicznej lub robi to bardzo rzadko. 63,5 proc. ankietowanych równie rzadko zmienia hasło do profilu w swoim komputerze. Jeszcze większy odsetek nie chroni swoich kont w mediach społecznościowych i bankach.

Pełne wyniki badania dostępne są na stronie PressInstitute.eu.
Partnerem badania jest mBank, organizator kampanii społecznej "Uważni w sieci": mbank.pl/uwazniwsieci.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 10-26 listopada br. Ankietę online wypełniło 126 dziennikarzy ze wszystkich rodzajów mediów, aktywnych użytkowników internetu. Partnerem badania jest mBank, organizator kampanii społecznej "Uważni w sieci".

(JS, 12.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo