Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dzięki inwestycjom Discovery i Polsatu może wzrosnąć atrakcyjność MUX 8

Nie każda antena umożliwia odbiór stacji z ósmego multipleksu (fot. pixabay.com)

Inwestycje Discovery i Polsatu w kanały nadające z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej może zagrozić pozostałym stacjom na MUX 8, ale jednocześnie – z korzyścią dla nich – zwiększyć jego atrakcyjność.

Na ósmym multipleksie nadają od jesieni ub.r. cztery kanały: Metro, Telewizja WP, Zoom TV i Nowa TV. Nadawcę Metra, spółkę Green Content, przejął od Agory koncern Discovery. Z kolei mniejszościowy pakiet udziałów w spółce TV Spektrum (na MUX 8 ma Nową TV) kupiła Telewizja Polsat.

– To nie jest dobra sytuacja dla Zoom TV i Telewizji WP, bo ich konkurenci stają się częścią mocnych podmiotów na rynku. Nawet jeżeli te stacje nie będą zarabiać na siebie, będą w dużym układzie finansowym – przyznaje producent telewizyjny Maciej Grzywaczewski.

– Pozostałe kanały są w pozycji fatalnej – potwierdza Witold Graboś, były wiceprzewodniczący KRRiT. – Ósmy multipleks jest niewydolny technicznie i ekonomicznie. To było jasne jak słońce, że beneficjenci tego rozstrzygnięcia muszą kiedyś to sprzedać. Nie sposób, aby przy oglądalności 0,2-0,3 procent utrzymywać w nieskończoność tak nieekonomiczne przedsięwzięcia – mówi.

Ósmy multipleks nadaje bowiem w paśmie trzecim (VHF), innym niż pozostałe MUX (UHF). Wiele anten użytkowników jest dostosowanych jedynie do pasma UHF i do odbierania oferty z MUX 8 konieczna jest wymiana lub kupno nowej anteny. Choć według operatora multipleksu, firmy Emitel, jego zasięg techniczny wynosi 95 proc., w rzeczywistości kanały docierają tylko do 42,3 proc. odbierających naziemną telewizję cyfrową (dane na koniec września br.).

Członek zarządu Agory Agnieszka Sadowska zwraca uwagę, że transakcja nabycia kanału Metro przez Discovery ma inny charakter niż inwestycja Polsatu w Nową TV – Polsat będzie udziałowcem mniejszościowym w Nowej TV, a w takim przypadku zawsze trochę trudniej o synergię. – Walka stacji obecnych na MUX 8 o udziały w rynku telewizyjnym jest trudna i na pewno wzmocnienie Nowej TV przez dużą grupę medialną pozytywnie wpłynie na perspektywy rozwoju tej stacji – ocenia Agnieszka Sadowska z Agory. – Zoom TV również funkcjonuje w grupie spółek telewizyjnych (Kino Polska TV SA) i ma dostęp do sporej biblioteki programów oraz kompetencji. W najtrudniejszej sytuacji z nadawców MUX 8, w kontekście ekonomiki przedsięwzięcia, jest obecnie Wirtualna Polska, która dysponuje tylko jednym kanałem – analizuje.

Maciej Grzywaczewski przyznaje: – Moim zdaniem WP cały czas nie wykorzystuje synergii, jaką może stworzyć między telewizją a portalem.

– To dobra wiadomość – komentuje jednak wejście Polsatu w Nową TV Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV SA, współwłaściciela Zoom TV. – Uważam, że to zwiększy atrakcyjność multipleksu, oczywiście w krótkim terminie. Walka pomiędzy kanałami z MUX 8 to jest przyszłość. Nie ma sensu, dopóki multipleks ma nieco ponad 40 procent zasięgu. W dłuższym okresie duzi konkurenci spowodują, że trzeba będzie bardziej przyłożyć się do programmingu – tłumaczy Kisielewski.

W ub.r. Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska, mówił dziennikarzom, że do jego firmy zaraz po otrzymaniu koncesji na nadawanie kanału WP na MUX 8 "zwróciło się wielu graczy" rynkowych z propozycjami partnerstwa. W sierpniu br. Świderski zapewniał, że spółka nie planuje sprzedaży udziałów w swojej stacji.

– Telewizja WP osiąga coraz lepsze wyniki, mimo wciąż niesatysfakcjonującego zasięgu technicznego. Nie widzimy w tej chwili potrzeby jej sprzedaży – potwierdza rzecznik WP Michał Siegieda.

Spośród kanałów nadających z MUX 8 najwyższy udział w rynku notuje Metro – w październiku br. kanał miał 0,29 proc. udziału w rynku (dane: Nielsen Audience Measurement).


(KOZ, 06.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Śniadanie w Radiu Zet" znika z Polsat News

Beata Lubecka i Łukasz Konarski są jedną z par prowadzących "Śniadanie w Radiu Zet"

Program "Śniadanie w Radiu Zet" od stycznia 2018 roku nie będzie już nadawany w Polsat News - ustalił "Presserwis". Audycja pozostaje w ramówce Zetki.

"Śniadanie w Radiu Zet" zadebiutowało we wrześniu ub.r. i zastąpiło "Siódmy dzień tygodnia" Moniki Olejnik. Audycja emitowana jest w niedziele o 9.05 - jednocześnie w Radiu Zet i w Polsat News. Prowadzą ją na zmianę dwie pary dziennikarskie: Beata Lubecka (Polsat News) i Łukasz Konarski (Radio Zet) oraz Joanna Komolka (Radio Zet) i Bartosz Kurek (Polsat News).

Z naszych informacji wynika, że "Śniadanie w Radiu Zet" w Polsat News po raz ostatni pokazane zostanie w niedzielę 17 grudnia br. - Współpraca się kończy naturalnie - wraz z końcem umowy, która nie zostaje przedłużona - informuje Małgorzata Kozieł, rzeczniczka Eurozetu. Według naszych ustaleń to Radio Zet nie było zainteresowane jej kontynuowaniem.

Jednocześnie gospodarzami programu przestaną być dziennikarze Polsat News: Beata Lubecka i Bartosz Kurek. Pora emisji ma pozostać bez zmian.

Od września ub.r. do początku lipca br. "Śniadanie w Radiu Zet" przyciągało do Polsatu średnio 230,4 tys. widzów (dane Nielsen Audience Measurement).


(KOZ, 06.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo