Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat zyskuje potrzebne mu kanały, ZPR - pieniądze na internet

Zdaniem ekspertów Grupa Polsat, która kupiła spółki telewizyjne od ZPR Media, dzięki tej transakcji wzmocni pozycję rynkową, a ZPR uzyska środki na inwestycje w internet.

Andrzej Zarębski, ekspert rynku mediów, uważa, że ta transakcja umocni pozycję Grupy Polsat. - Podczas ostatniego konkursu na miejsca na MUX 8 Grupa Polsat starała się o licencje na kanały muzyczne, ale bez powodzenia. Beneficjentem tego konkursu był ZPR. Jednak Grupa Polsat dopięła swego - tyle że nie bezpośrednio, a poprzez akwizycję. Ze względu na profil odbiorców Grupy Polsat te zakupione kanały w pełni pokrywają się z jej potrzebami - zauważa Andrzej Zarębski.
Izabella Wiley, dyrektor generalna A+E Networks na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią, też wskazuje, że zakup uczyni Grupę Polsat silniejszą na rynku. - Myślę, że gdy prezes Zygmunt Solorz (właściciel Polsatu - przyp. red.) dowiedział się, że ZPR wystawiła na sprzedaż biznesy telewizyjne, zdecydował się na zakup, bo wolał mieć je u siebie, niż pozwolić, by te anteny kupił jakiś zagraniczny nabywca. Zagraniczny kupujący mógłby zapełnić anteny własnymi produkcjami, co uczyniłoby szalenie konkurencyjny polski rynek jeszcze trudniejszym - twierdzi Wiley. I dodaje: - Jak się ma, tak jak w Grupie Polsat, dużo produkcji i anten, to utrzymanie kilku dodatkowych stacji staje się łatwiejsze z ekonomicznego punktu widzenia - każdą z produkcji można wykorzystać wielokrotnie, na wielu antenach. ZPR nie miał takich możliwości. Pamiętajmy, że utrzymanie takiej stacji ja Nowa TV wymaga ogromnych nakładów. Spodziewam się, że uzyskane w ten sposób środki zostaną przeznaczone na inwestycje w internet.
Marek Sowa, współzałożyciel Golf Channel Polska, a w przeszłości m.in. wiceprezes UPC i prezes Agory, zwraca uwagę, że kupno kanałów ZPR Media następuje jednocześnie z nabyciem docelowo kontrolnego pakietu akcji Netii. - To kolejny krok Cyfrowego Polsatu w kierunku pełnej integracji oferty programowej, dystrybucyjnej i usługowej w ramach jednej grupy kapitałowej - zauważa Sowa.
Jeden z menedżerów ZPR Media tłumaczy: - Nasze kanały miały problem z dystrybucją i przebiciem się do szerszej widowni. Grupa Polsat ma możliwości, żeby zapewnić im teraz odpowiednią dystrybucję.
Dzięki transakcji Polsat poszerzy portfolio o kolejne kanały naziemne, w tym o dwa najchętniej oglądane kanały muzyczne: Polo TV i Eska TV. Fokus TV to z kolei najpopularniejsza stacja w segmencie stacji dokumentalnych. Wszystkie stacje Grupy ZPR Media w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy br. miały łącznie ok. 3 proc. udziału w rynku w grupie komercyjnej.

 

(AMS, MAK, KOZ, 05.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.