Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 03, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mixx Awards: VML Agencją Roku, iTaxi - Marketerem Roku

(fot. screen YouTube)

Podczas 11. edycji konkursu Mixx Awards 2017 wręczono siedem złotych statuetek. Agencją Roku została VML, a Marketerem Roku – iTaxi.

W konkursie Mixx Awards, skierowanym do reklamodawców, agencji i domów mediowych, wręczane są nagrody za najlepsze kampanie marketingowe prowadzone w internecie.

Jury wyłoniło laureatów w 15 kategoriach. Wręczono 7 złotych statuetek, 10 srebrnych i 20 brązowych.

Za "Launch Showmax w Polsce" agencje Bridge2Fun, PHD, Digital Kingdom, Performance Media, Digital Resolution otrzymały dwa złota - w kategorii Brand awareness and positioning i w kategorii Product launch.

W kategorii Branded content przyznano dwa złota. Pierwsze dla Grey Worldwide Warszawa, MEC, Kalicińscy.com/FOG Production, Hash.fm i Performance Media za kampanię "Jesienne zmiany po swojemu". Drugie złoto trafiło do Allegro za "Legendy Polskie Allegro".

W kategorii Branded site złoto dostała agencja VML za "Remiks Ż". Agencja VML została doceniona też za „Świadomy sen” - złoto w kategorii Video online i nagroda Best in Show. VML wraz z LifeTube otrzymały również złoto za „Studio Konesera” (kategoria Online marketing with influencer).

Przyznano także nagrody specjalne za dokonania. Agencją Roku została VML, zaś Marketerem Roku – iTaxi. A tytuł Człowieka Roku otrzymał Piotr Ejdys, prezes Gemius SA.

Warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital. Nagrody wręczono 30 listopada br. podczas gali zorganizowanej przez IAB Polska w warszawskim Multikinie Złote Tarasy.

(IKO, 03.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zenith: wydatki na reklamę w br. wyniosą ponad 7 mld zł

Rynek reklamowy w Polsce wzrośnie o 1,9 proc. (fot. materiały prasowe)

Łączna kwota wydatków na reklamę w Polsce na koniec 2017 roku wyniesie 7,043 mld zł netto, co oznacza wzrost o 2 proc. w stosunku do ub.r. - prognozuje dom mediowy Zenith.

W 2018 roku dynamika wzrostu ma być nieco mniejsza – 1,9 proc., do 7,177 mld zł netto. Jak szacuje Zenith, w 2017 roku wydatki na reklamę telewizyjną spadną o 0,2 proc., a w 2018 roku - o 0,9 proc. To efekt tego, że widzowie coraz mniej oglądają telewizję, a coraz dłużej korzystają z internetu. Mimo tych spadków budżety na reklamę telewizyjną stanowią wciąż ponad połowę wszystkich wydatków na reklamę na polskim rynku.

Natomiast wydatki na reklamę online rosną z dwucyfrową dynamiką. Według prognoz rynek reklamy internetowej odnotuje w br. wzrost o 12,1 proc. Wpływ na to ma przepływ budżetów reklamowych z telewizji i rozwój platform VoD, a także reklama programatyczna i e-commerce.

Po słabszym pierwszym półroczu br. w drugim półroczu reklamodawcy zintensyfikowali swoją obecność w radiu i według najnowszych prognoz Zenith radio zamknie 2017 rok z wpływami z reklamy niższymi o 1,2 proc. niż w ub.r. Bloki reklamowe w radiu są zdominowane przez handel i farmację (ich budżety stanowią ponad 50 proc. rynku reklamy radiowej).

Wydatki na reklamę zewnętrzną spadną w br. o 1,8 proc., a w przyszłym roku o 1,4 proc. Analitycy Zenith zwracają uwagę, że zmniejsza się liczba nośników frontlight i billboard, przy jednoczesnym rozwoju rynkowej oferty citylightów.

Wciąż maleją budżety na reklamę w prasie, lecz dynamika spadków zwalnia. Na koniec br. wydatki na reklamę w dziennikach będą niższe od ubiegłorocznych o 16,9 proc., a w magazynach o 14,5 proc. W 2018 roku spadki mają wynieść odpowiednio: 12,5 proc. i 11,9 proc.

Wydatki na reklamę kinową będą w br. wyższe o 3,8 proc., a w kolejnych latach będą rosły, chociaż już z niższą dynamiką (w 2018 roku wzrosną o 1,6 proc.).

Według prognoz Zenith globalne wydatki reklamowe do końca 2018 roku wzrosną o 4,1 proc., osiągając 578 mld dol. Suma wydatków na reklamę online na świecie wzrośnie z 203 mld dol. w 2017 roku do 225 mld dol. w 2018 roku. Siłą napędową tego wzrostu jest przede wszystkim reklama display.

Z raportu Zenith wynika również, że w 2016 roku efektywność reklamy internetowej przewyższyła udział internetu w globalnych wydatkach na reklamę (analitycy Zenith porównali wydatki na reklamę w internecie z tym, na ile prawdopodobne jest, że konsumenci zetkną się z komunikacją marki oraz jak ta komunikacja wpłynie na ich zachowania). Badanie przeprowadzono, wykorzystując narzędzie Touchpoints ROI Tracker.

(IKO, 05.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo