Brytyjskie dzieci są narażone na oglądanie reklam niezdrowej żywności
(fot. pixabay.com)
Nawet kilkanaście reklam niezdrowej żywności w ciągu godziny dociera do brytyjskich dzieci, które oglądają programy rozrywkowe w telewizji.
Z badania przeprowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu w Liverpoolu wynika, że przy popularnych wśród dzieci programach nadawanych przez stacje ITV, Channel 4 i E4 pojawiają się reklamy pizzy, burgerów i słodyczy. Najwięcej (aż 12 w ciągu godziny) tego typu przekazów reklamowych emitowanych jest przy muzycznym talent show “The Voice” w stacji ITV. Szacuje się, że około 700 tys. widzów spośród pięciomilionowej widowni programu stanowią osoby nieletnie.
Zgodnie z obowiązującymi w Wielkiej Brytanii przepisami emitowanie treści promujących niezdrową żywność jest zabronione przy programach telewizyjnych, których widownię w co najmniej 75 proc. stanowią dzieci.
(LL, 29.11.2017)