Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Brytyjskie dzieci są narażone na oglądanie reklam niezdrowej żywności

(fot. pixabay.com)

Nawet kilkanaście reklam niezdrowej żywności w ciągu godziny dociera do brytyjskich dzieci, które oglądają programy rozrywkowe w telewizji.

Z badania przeprowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu w Liverpoolu wynika, że przy popularnych wśród dzieci programach nadawanych przez stacje ITV, Channel 4 i E4 pojawiają się reklamy pizzy, burgerów i słodyczy. Najwięcej (aż 12 w ciągu godziny) tego typu przekazów reklamowych emitowanych jest przy muzycznym talent show “The Voice” w stacji ITV. Szacuje się, że około 700 tys. widzów spośród pięciomilionowej widowni programu stanowią osoby nieletnie.

Zgodnie z obowiązującymi w Wielkiej Brytanii przepisami emitowanie treści promujących niezdrową żywność jest zabronione przy programach telewizyjnych, których widownię w co najmniej 75 proc. stanowią dzieci.


(LL, 29.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.