Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kuba Wojewódzki zaprasza na pierwszą Gwiazdkę z Oranżadą Helleną

Napój promowany jest hasłem "Oranżada Hellena. Autentycznie najlepsza" (fot. materiały prasowe)

Colian rozpoczął świąteczną kampanię Oranżady Hellena, za kreację której odpowiada krakowska agencja Brandman. 

W spocie pojawia się Kuba Wojewódzki, prezenter TVN i Oranżadowy Mikołaj. Działania prowadzone są w telewizji (TVP, Polsat, TVN i stacje tematyczne), internecie (m.in. Facebook, YouTube) i w punktach sprzedaży. Firma podkreśla, że po raz pierwszy realizuje tak intensywne działania wizerunkowo-sprzedażowe.

Za produkcję spotu odpowiada dom produkcyjny In Vitro, a za planowanie i zakup mediów dom mediowy UM. Działania PR prowadzi Kolterman Media Communications.


(IKO, 28.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Aflofarm ma zapłacić 26 mln zł kary za reklamę RenoPuren Zatoki

Reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior były emitowane w 2015 i 2016 roku (screen z YouTube)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę na koncern farmaceutyczny  Aflofarm Farmacja Polska za reklamy suplementów RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior. Za wprowadzanie konsumentów w błąd firma ma zapłacić prawie 26 mln zł.

Według UOKiK reklamy suplementów diety RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior, które były emitowane w telewizji i internecie w 2015 roku i w 2016 roku, sugerowały, że produkty te mają właściwości lecznicze. A jak tłumaczy urząd: suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom - są środkami spożywczymi, czyli żywnością. 

W związku z tymi zastrzeżeniami w kwietniu ub.r. wszczęto postępowanie przeciwko Aflofarm Farmacja Polska. Na zlecenie UOKiK TNS sprawdził, jak widzowie odbierali reklamy tych produktów. "Badania potwierdziły, że konsumenci, oglądający reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior, byli wprowadzani w błąd. Myśleli, że reklamowane produkty mają właściwości lecznicze" - informuje Marek Niechciał, prezes UOKiK, podkreślając, że konsumenci nie odróżniają suplementu diety od leku, dlatego reklama musi rzetelnie informować o właściwościach produktu. "Ponadto pod wpływem błędnych informacji rodzice mogli kupić dzieciom, które mają chore zatoki, RenoPuren Zatoki Junior, zamiast pójść do lekarza" - uzasadnia decyzję Niechciał.

Jak poinformował UOKiK, Aflofarm zmienił już zakwestionowane przez urząd reklamy. Poza karą finansową firma farmaceutyczna została zobowiązana do publikacji (Polsat, TVP 1, YouTube) na własny koszt oświadczeń o tym, że wprowadzała w błąd. Decyzja UOKiK jest nieprawomocna - Aflofarm odwołał się od niej do sądu.

(IKO, 28.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo