Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 24, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

European VR/AR Congress. Wirtualna rzeczywistość szansą dla wydawców

Grzegorz Piechota uważa, że VR i AR zmienią rzeczywistość nie tylko mediów czy marketingu, ale także innych branż (fot. Piotr Rodzoch/materiały prasowe)

Wirtualna rzeczywistość pozwoli wydawcom odbudowywać malejące zaufanie odbiorców do informacji - to jeden z wniosków trzeciej edycji European VR/AR Congress.

European VR/AR Congress 2017 to konferencja poświęcona wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. - Program trzeciej edycji konferencji dotyka takich branż, jak marketing, media, architektura, kultura i szeroko pojęty biznes. Tym razem przygotowaliśmy też blok medyczny - powiedział Piotr Graszek, dyrektor wykonawczy kongresu.

Grzegorz Piechota, naukowiec Uniwersytetu w Oksfordzie i Harvardzkiej Szkoły Biznesu, wyjaśniał w prelekcji otwierającej kongres, dlaczego to sami konsumenci są najczęściej sprawcami gwałtownych zmian w wielu branżach. A także czego brakuje produktom i usługom, by zmieniały zachowania odbiorców i jaka jest rola VR oraz AR w tym procesie. Jego zdaniem rozwój technologii VR i AR to szansa na zrewolucjonizowanie świata medycyny, ale także m.in. komunikacji.

Louis Jebb, były dziennikarz, a obecnie założyciel i prezes brytyjskiego start-upu Immersiv.ly, który tworzy i sprzedaje treści dziennikarskie w wirtualnej rzeczywistości, mówił z kolei o tym, że imersywne sposoby opowiadania historii dają odbiorcom większe poczucie obecności w samej opowieści. Zdaniem Jebba zmienia się przestrzeń wokół odbiorców, którzy zamiast oglądać historię z boku, patrzą na nią ze środka, stając się głównym bohaterem otaczającego, sferycznego świata, co staje się nowym sposobem komunikacji. Louis Jebb w swej prezentacji starał się udowodnić, że narracja z wykorzystaniem wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości pozwala wydawcom treści nie tylko odbudowywać malejące zaufanie odbiorców do informacji, ale otwiera też perspektywy na wprowadzanie nowych modeli biznesowych dla dystrybuowanych treści.

Integralną częścią kongresu jest strefa wystawiennicza. Producenci sprzętu oraz aplikacji VR/AR prezentują tam swoje produkty. Po raz drugi kongres wzbogacony został o strefę Start-up Zone, gdzie przedstawiciele młodych firm mogą zasięgnąć rady bardziej doświadczonych graczy.

European VR/AR Congress odbywa się w warszawskim Centrum Nauki Kopernik i potrwa do 24 listopada do godz. 17.

(PM, 24.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.