Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 23, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Torby z logo Decathlonu dla uczestników polowania

(fot. krytykapolityczna.pl)

Serwis internetowy "Krytyki Politycznej" ujawnił, że sieć sklepów z odzieżą i artykułami sportowymi Decathlon była sponsorem polowania w Lasach Kozłowieckich na Lubelszczyźnie. Zdaniem ekspertów to ryzykowne dla wizerunku firmy, która chce być kojarzona ze zdrowym trybem życia.

Serwis Krytykapolityczna.pl opublikował reportaż Jakuba Szafrańskiego z polowania w Lasach Kozłowieckich na Lubelszczyźnie. "Na jednym ze zdjęć widać, jak »król polowania« odbiera torbę prezentów od sklepu Decathlon, oficjalnego sponsora łowów" - napisał autor. Na opublikowanym przy tekście zdjęciu widać torbę z logo firmy.

"Krytyka Polityczna" opublikowała też post na Facebooku z linkiem do tekstu, pytając: "Czy Decathlon Polska popiera zabijanie zwierząt? Co na to jego klienci? Czy to w porządku, że dzieci mogą zobaczyć »króla myśliwych« z krwawiącymi zwłokami dzika na śmierdzącej przyczepie?". W środę wieczorem 23 listopada nie było żadnej odpowiedzi firmy Decathlon Polska, mimo że użytkownicy Facebooka domagali się jej.

Eksperci z branży PR uważają, że Decathlon powinien wziąć pod uwagę, iż sponsorowanie polowania to kontrowersyjna decyzja. - Sklep ma w ofercie ubrania dla myśliwych i ktoś mógł uznać, że jest to wyjście z promocją do tej grupy klientów – mówi Marcin Kalkhoff, partner w BrandDoctor. - Z drugiej strony w dobie promowania zdrowego trybu życia i trendu ekologicznego taki sponsoring jest, mówiąc delikatnie, nietrafiony – dodaje.

Zbigniew Lazar, ekspert ds. komunikacji i public relations i założyciel agencji Modern Corp, zauważa, że marka powinna się reklamować się tym, co jest głównym obszarem jej działalności. - W tym przypadku to sport, chociażby piłka nożna, siatkówka. To bezpieczne obszary. W dzisiejszych czasach wszystkie marki muszą uważać, co i w jakim zakresie sponsorują. Warto unikać wszelkich kontrowersji. W tym przypadku zabrakło troski o markę – mówi Zbigniew Lazar.

Zdaniem Tomasza Bartnika, wiceprezesa One Eleven, firma nie zrobiła dobrze, nie odpowiadając szybko na post "Krytyki Politycznej" na Facebooku. - Nawet krótkie oświadczenie firmy jest ważne z punktu widzenia wizerunkowego. Milczenie jest groźne, bo sprawia, że mogą pojawiać się kolejne informacje i sprawa będzie się rozwijać – tlumaczy Bartnik.

Z przedstawicielami Decathlonu nie udało się nam skontaktować.

(JOK, 23.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 27, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Lotos zrobi przetarg związany z piłkarskimi mistrzostwami świata

(fot. Screen z Youtube)

Grupa Lotos wybierze spośród swoich agencji jedną firmę, której powierzy zrobienie komunikacji związanej z przyszłorocznymi mistrzostwami świata w piłce nożnej - wynika z informacji "Presserwisu".

Press

Grupa Lotos w maju br. roku rozstrzygnęła przetarg i wybrała do umowy ramowej agencje Havas Warsaw, K2, Man at Work i Bridge2Fun. Spośród tych agencji zostanie wybrana jedna do opracowania komunikacji Grupy Lotos w związku z mistrzostwami. - Lotos bieżące projekty marketingowe, w zakresie ATL i BTL, realizuje z wybranymi w tym roku agencjami. To oznacza, że zapytania spółki o ofertę są kierowane do agencji, które specjalizują się w danym obszarze usług - wyjaśnia Krzysztof Kopeć z biura komunikacji Grupy Lotos. - Umowy z agencjami zostały podpisane do końca 2018 roku.

Grupa Lotos nie wyjawia na tym etapie planów marketingowych na rok 2018. Od czerwca br. Grupa Lotos prowadzi kampanię wizerunkową "Naj nie bierze się znikąd", autorstwa Havas Warsaw.

(AMS, 27.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo