Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 17, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nagrody Epica rozdane - Grand Prix dla agencji Bardzo

(fot. Screen z Youtube)

Agencja Bardzo została nagrodzona Grand Prix w kategorii Film na 31. konkursie Epica w Berlinie. To pierwsza taka nagroda dla polskiej agencji w historii tego międzynarodowego konkursu reklamy. Złoto w kategorii Publication Design otrzymała agencja Walk.

Bardzo dostała Grand Prix  za spot "Angielski dla początkujących", przygotowany dla Allegro. Za ten sam spot otrzymała jeszcze cztery inne nagrody: dwa złota (w kategoriach Online & Mobile Services i Copywriting & Storytelling) i dwa srebra (w kategoriach Online Campaigns – Consumer Services & Household Products i Online & Viral Films). Została też nagrodzona brązem w kategorii Online Campaigns – Consumer Services & Household Products za spot pt. "Bal przebierańców", przygotowany również dla Allegro.

Drugim polskim zwycięzcą na Epice jest Walk. Agencja dostała złoto w kategorii Publication Design za pracę "Niewidzialni", zrealizowaną dla Fundacji Kapucyńskiej. "Niewidzialni" to książka zawierająca opowieści stworzone przez bezdomnych za pomocą atramentu, który czytanie umożliwia jedynie na mrozie, w ciepłym pomieszczeniu tusz jest niewidzialny.

Grand Prix dla Bardzo nie było jedynym w kategorii Film. Jury zdecydowało się przyznać drugą, równoległą nagrodę agencji BBDO New York za spot pt. "Evan", przygotowany dla organizacji Sandy Hook Promise. Spot opowiada historię ucznia, który przygotowywał się do strzelaniny w szkole. Widać było oznaki zbliżającej się katastrofy, ale nikt tego nie zauważył.

Grand Prix w kategorii digital otrzymała BETC za kampanię "Like my addiction" zrealizowaną dla Addiction Aide. Jest to historia dziewczyny, która - jak się wydawało, miała wspaniałe, pełne przygód życie. Na to wskazywały jej zdjęcia na Instagramie. W rzeczywistości była to kampania społeczna. Dziewczyna na każdym zdjęciu pozowała z alkoholem, co miało zwracać uwagę, że łatwo przeoczyć oznaki uzależnienia. 

Grand Prix w kategorii Outdoor trafiło do McCann New York za słynną już kampanię "Fearless Girl" (State Street Global Advisors), gdzie mała dziewczynka stawia czoła bykowi z Wall Street.

Grand Prix w kategorii Print otrzymała agencja Scholz & Friends Germany za kampanię gazety Der Tagessplengel "Newspaper Stack - Trump", a w kategorii Design - KBS Canada za logo opracowane dla organizacji wspierającej niewinnie skazanych obywateli Innocence Canada - "Living logo" (logo zmieniające się wraz z liczbą osób, którym udało się pomóc).

W tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu reklamowego Epica o nagrody walczyło 3350 prac, o 15 proc. więcej, niż rok temu. Z Polski na konkurs trafiło 27 prac (rok temu 11). Były  to: 180heartbeats + JvM (8 zgłoszeń), Bardzo (6), GPD (8), Papaya Films (2), VML Poland (1), Walk (1), Wilk Studio (1). Na short liście znalazło się osiem nominacji (sześć dla Bardzo, po jednej dla Walk i VML Poland -  ta ostatnia zakończyła konkurs bez nagrody).

Przewodniczącym jury był Spencer Baim, chief strategic officer koncernu medialnego Vice Media. W jury zasiadają dziennikarze zajmujący się profesjonalnie tematyką marketingu i reklamy. Polskę w jury obradującym w Berlinie reprezentował magazyn "Press".


(AMS, 17.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.