Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Drugi sezon "Belfra" ma większą widownię niż pierwszy

Serial "Belfer" z Maciejem Stuhrem po trzech odcinkach ogląda w Canal+ średnio 306 tys.widzów (screen:Belfer.canalplus.pl)

Serial "Belfer" z Maciejem Stuhrem w roli głównej po trzech odcinkach ogląda w Canal+ średnio 306 tys. widzów – wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych przez platformę NC+.

Canal+ premierowe odcinki drugiej serii emituje w niedziele o 21.30, od 22 października. NC+ nie chce podać udziału w rynku, jaki stacja uzyskuje w trakcie emisji tego serialu. Informuje, że widownia w porównaniu ze startem pierwszej serii urosła o 15,5 proc. Premierowy odcinek drugiego sezonu "Belfra" przyciągnął do Canal+ 423 tys. widzów – to nowy rekord stacji wśród pozycji niezwiązanych ze sportem.

(KOZ, 11.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Udział wielkiej czwórki w rynku telewizyjnym spadł poniżej 40 proc.

(fot. Pixabay.com)

Stacje tzw. wielkiej czwórki (Polsat, TVN, TVP 1 i TVP 2) mimo wprowadzenia jesiennych ramówek nadal tracą udział w rynku telewizyjnym na rzecz mniejszych kanałów. Wygląda to na trend nieodwracalny.

Cztery największe kanały w grupie ogólnej miały we wrześniu br. razem 39,03 proc. udziału w rynku, a rok wcześniej 41,69 proc. W grupie komercyjnej (widzowie 16-49) we wrześniu br. wielka czwórka miała 38,2 proc. udziału (spadek z 40,91 proc). Stacje wielkiej czwórki poprawiły swoje wyniki po wprowadzeniu jesiennych ramówek. W październiku br. w grupie ogólnej miały 39,47 proc. udziału w rynku (spadek z 42,45 proc. udziału w październiku ub.r.), a w grupie komercyjnej 39,46 proc. udziału (rok wcześniej 42,04 proc.).

- Ten trend jest nieodwracalny. Duże stacje tracą widzów i dlatego nie podejmują ryzyka. Ich ramówki są bardzo zachowawcze - ocenia Jakub Radziwilski, media investment manager w domu mediowym Universal McCann. Wielka czwórka  oszczędnie inwestuje w nowe formaty i koncentruje się na kontynuacji swoich hitów: seriali, programów kulinarnych i rozrywkowych.

- Częściej podejmują ryzyko mniejsze stacje jak TV 4 czy TTV. To kanały naziemne, które od lat mądrze budują ramówki - mówi Radziwilski. Według niego TV 4 zyskuje dzięki ciekawym policyjnym serialom paradokumentalnym, a TTV konsekwentnie wprowadza ciągi tematyczne w ramówce, aby utrzymać widza. 

W październiku br. w grupie ogólnej udział zwiększyły: TV 4 - 4,41 proc. udziału (wzrost z 3,39 proc. w październiku ub.r.), Puls – 3,22 proc. (wzrost z 3,11 proc.) i TTV - 1,88 proc. (wzrost z 1,49 proc.). W grupie komercyjnej zyskują: TV 4 – 4,28 proc. (wzrost z 3,64 proc.), TTV - 2,42 proc. (wzrost z 1,89 proc.) i Puls 2 – 1,94 proc. (wzrost z 1,88 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement

(Mackuch, 11.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo