Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rząd zaprosi youtuberów, aby wypromowali Polskę. To duże wyzwanie

(fot. Screen z Youtube)

Ministerstwo Sportu i Turystyki wiosną 2018 roku zaprosi do Polski wideoblogerów z Chin, Japonii, Europy Zachodniej i USA. Polski rząd liczy, że wypromują oni nasz kraj w internecie.

Za realizację promocji Polski, o czym jako pierwsza napisała "Rzeczpospolita", będzie odpowiadała Polska Organizacja Turystyczna (POT). Za pobyt youtuberów w Polsce zapłaci państwo. Mają oni mieć całkowitą swobodę w relacjonowaniu wizyty na swoich kanałach internetowych.

- Influencer marketing jest dziś jednym z najskuteczniejszych. Twórcy internetowi doskonale znają swoich odbiorców, wiedzą, jak do nich mówić, by mówić szczerze, prawdziwie i przekonująco - chwali rządowy pomysł Łukasz Głombicki, head of communications LifeTube. 

Konrad Traczyk, założyciel platformy Hash.fm, dostrzega jednak pułapki. - To praca z bardzo różnymi ludźmi, często z silnymi osobowościami. Tu nie wystarczy wskazać palcem osoby z największą liczbą followersów w danym kraju. Trzeba uwzględnić ich zainteresowania, charakter publikowanych treści, przygotować ich na to, czego mogą się w Polsce spodziewać. Trzeba wybrać takich, którzy są w stanie dostrzec uroki naszego kraju, a ich grupa docelowa musi być zainteresowana takim miejscem na ziemi jak Polska – argumentuje Traczyk.

Karol Wyszyński, CEO agencji wideomarketingu Los Videos, ma wątpliwości co do obietnicy pozostawienia twórcom całkowitej swobody w przygotowaniu ich relacji. - Widzę tu ogromne zagrożenie na zmarnowanie potencjału projektu. Twórcy potrzebują wytycznych i wskazówek od klientów, aby przygotowywać ciekawe i adekwatne treści. Należy też się zastanowić, czy projekt nie powinien zakładać dłuższej, kilkuodcinkowej współpracy zamiast jednorazowych strzałów, które mogą zniknąć w gąszczu materiałów – mówi Wyszyński.

Paweł Szefernaker z Kancelarii Premiera, który z ramienia rządu jest koordynatorem projektu, uspokaja: - Program będzie miał ściśle ustalony, atrakcyjny plan całego pobytu blogera, żebyśmy mogli pokazać mu jak najwięcej miejsc w Polsce, ciekawych z punktu widzenia zagranicznego turysty, a z drugiej strony nieodkrytych do dziś. Czyli np. Pojezierze Drawskie.

Ryan Socash, dyrektor zarządzający Mediakraft TV, popiera pomysł rządu. - Polska ma do zaoferowania o wiele więcej niż to, co jest zazwyczaj akcentowane i wierzę, że kiedy będzie prezentowana przez sławne i wpływowe osoby, jej prawdziwą wartość pozna cały świat – mówi Ryan Socash. - Potencjalnym problemem może być niedoświadczenie strony odpowiedzialnej za realizację kampanii influencer marketingu. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest zbyt mocny wpływ agencji organizującej akcję na treści influencerów - przestrzega Socash.

(PM, 06.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ORLEN wystartował z nową platformą marketingową

(fot. materiały prasowe)

PKN ORLEN uruchomił nową platformę marketingową, która umożliwi uspójnienie komunikacji wszystkich marek Koncernu.

Obok aspektów wizerunkowych, narzędzie ma efektywnie wspierać cele biznesowe w zakresie dotarcia do klienta, czy promocji produktów i usług dostępnych w sieci ORLEN. - Koncepcja nowego modelu komunikacji  wynika z obserwacji, że w dzisiejszych czasach konsumenci najbardziej cenią sobie czas i wygodę. PKN ORLEN wychodząc naprzeciw tym potrzebom, wdraża szereg pomysłów i innowacyjnych rozwiązań w zakresie funkcjonowania stacji paliw, aby zapewnić klientom możliwie kompleksową obsługę - mówi Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu. - Już teraz na stacjach można nie tylko zatankować samochód, ale zjeść zdrowy, przygotowany na miejscu posiłek, czy wypożyczyć auto. To wymaga nowoczesnego podejścia do komunikacji i nasza platforma doskonale wpisuje się w bieżące trendy – dodaje Pasieka.

Platforma utrzymana jest w duchu komunikacji opartej na relacjach „human to human” (H2H). Zaprojektowana została w sposób angażujący klientów, oparty o aspekty emocjonalne. Jej strategicznym celem w dłuższej perspektywie jest transformacja marki ORLEN w markę pożądaną przez Klientów – lovebrand oraz promocja produktów i usług, oferowanych przez Koncern.

Pierwszym etapem wdrożenia platformy jest wizerunkowa kampania reklamowa pod hasłem „Kierunek ORLEN”, w której kluczowym narzędziem jest marketing narracyjny. Zbudowana została ona wokół historii różnych bohaterów w momencie zaistnienia konkretnej potrzeby - pozornie nie związanej ze stacją paliw. Waga takich, mniej lub bardziej wyszukanych zachcianek zostaje humorystycznie wyolbrzymiona adekwatnym i odpowiednio zaintonowanym komentarzem lektora. Okazuje się, że wszyscy bohaterowie kierują się na stację ORLEN, która jest w stanie odpowiedzieć nawet na najbardziej zaskakujące oczekiwania klientów.

Koncepcja artystyczna kampanii zakłada opieranie się na kontrastach uzyskanych dzięki właściwym technikom filmowania,  z nieco zdystansowaną humorystyczną narracją. Głosu do kampanii użyczył Piotr Machalica, w wypowiadanych przez niego słowach słychać pogodne, ciepłe nastawienie do ludzi i ich codziennych życiowych spraw.

Wykorzystana muzyka - utwór Cold Little Heart - którego autorem jest Michael Kiwanuka, ma wzbudzać pozytywne emocje, które mogą przełożyć się na postrzeganie poszczególnych marek.

W ramach nowego modelu komunikacji, zaplanowana została szerokozasięgowa, ogólnopolska kampania reklamowa 360 stopni, obejmująca kampanię telewizyjną (spoty 45 i 30 sek.), przekaz w radio, prasie, Internecie, na tablicach  outdoorowych oraz w kinie. Dodatkowo wykorzystane zostaną media własne, kanały social mediowe, a także eventy organizowane przez PKN ORLEN.

Press

Za przygotowanie kampanii odpowiedzialny był Obszar Marketingu PKN ORLEN, agencja Publicis oraz dom mediowy Mullen Lowe Media Hub. Spot wyreżyserowany przez Sebastiana Pańczyka wyprodukował dom produkcyjny Dobro.

(Artykuł sponsorowany)

Więcej na: dlakierowcow.orlen.pl/kierunekorlen

(19.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo