Dział: PRASA

Dodano: Listopad 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawca "Vogue" sprawdza możliwości finansowe przyszłych czytelniczek

(fot. screen FB)

Wydawca "Vogue" (Visteria) sonduje, jaka cena egzemplarzowa tego miesięcznika, który ma się ukazać w marcu 2018 roku, będzie do zaakceptowania dla czytelniczek. Pyta je też m.in., które inne magazyny czytają i ile pieniędzy wydają na kosmetyki.

Wydawca opublikował na Facebooku post sponsorowany, w którym odsyła na swoją stronę internetową i prosi potencjalne czytelniczki o wypełnienie ankiety. 100 osób, które to zrobią, dostanie bezpłatnie pierwszy numer "Vogue" z autografem modelki Małgorzaty Beli. W ankiecie wydawca pyta, czy czytelniczki kupiłyby tytuł, gdyby kosztował: 14,90 zł, 16,90 zł, 19,90 zł. Sonduje też, które tytuły kobiece potencjalne czytelniczki "Vogue" kupują.

W ankiecie czytamy: "Proszę zaznaczyć wszystkie kupowane przez Panią pisma: »Elle«, »Pani«, »Harper’s Bazaar«, »Glamour«, »Twój Styl«, »Zwierciadło«, »In Style«, »Joy«". Jest też pytanie o to, ile pieniędzy miesięcznie wydają na kosmetyki i magazyny kobiece.

Eksperci uważają, że ankieta jest początkiem działań promocyjnych. - Taka forma promocji przed wejściem na rynek jest bardzo trafiona, bo pozwala budować bazę potencjalnych czytelniczek - mówi Dariusz Sachajko, niezależny ekspert mediowy. – Ciekawe, że nawet pismo o takiej renomie jak "Vogue" sonduje rynek pod kątem ceny. Celem zapewne jest zbadanie, czy cena może być barierą w przypadku magazynu luksusowego – dodaje. Jego zdaniem wcześnie rozpoczęta akcja promocyjna może przełożyć się na większe zainteresowanie tytułem wśród reklamodawców.

- Do marca nie zostało już dużo czasu, a poza tym im dłużej się mówi o "Vogue", tym lepiej dla tego tytułu. Jest szansa, że pierwsze numery sprzedadzą się w stosunkowo dużym nakładzie – uważa Monika Rychlica, head of press, outdoor, cinema and new media w Initiative Media.
Pierwszy numer miesięcznika "Vogue" ma się ukazać w marcu 2018 roku. Nakład wyniesie co najmniej 150 tys. egz. Wydawcą będzie spółka Katarzyny Kulczyk Visteria.

(JOK, 05.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Polska" i "Tygodnik Powszechny" poprawiły sprzedaż

(fot. Okładki gazet)

"Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) i "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) poprawiły sprzedaż w sierpniu br. w porównaniu z sierpniem ub.r.

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem "Polityki" (Polityka) w sierpniu br. wyniosła 107 967 egz. (spadek o 9,95 proc. względem sierpnia ub.r.). Jej konkurent, "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) osiągnął średnią 96 481 egz. (spadek o 9,72 proc.), a "Wprost" (PMPG Polskie Media) – 21 625 egz. (spadek o 7,74 proc.).

"Sieci Prawdy" (Fratria) – 61 932 egz. (spadek o 14,80 proc.) wyraźnie wyprzedzają pod względem sprzedaży "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 40 445 egz. (spadek o 21,43 proc.).
Wzrosła natomiast sprzedaż "Gazety Polskiej" – 34 028 (wzrost o 7,14 proc.). Wzrost zanotował też "Tygodnik Powszechny" - o 7,32 proc., do 23 791 egz.

Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 123 127 egz. (spadek o 2,77 proc.). "Tygodnik Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 278 869 egz. (spadek o 2,94 proc.). (JOK)

 

(a,d, 05.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo