Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Debata podczas konferencji Top Marka 2017

O zmianach w komunikowaniu firm debatowali uczestnicy konferencji Top Marka 2017 w warszawskim hotelu Hilton (fot. Press)

Podczas konferencji Top Marka 2017 specjaliści od wizerunku marek wzięli udział w debacie o zmianach w komunikowaniu firm i pracy nad wizerunkiem brandów.

Sebastian Bykowski, dyrektor generalny Press-Service Monitoring Mediów, mówił o nowych wyzwaniach, które stoją przed brand menedżerami: - Marki nie konkurują już tylko ze sobą. Konkurencją dla nich są np. memy, filmiki na YouTube czy oceny w mediach społecznościowych - mówił Bykowski. A Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”, redaktor naczelny Pb.pl, apelował, by w przypadku promocji marek nie myśleć jedynie o dużym zasięgu. - Pamiętajmy też o wysokiej jakości komunikatu i pogłębionym przekazie. A tego mogą dostarczyć tylko profesjonalni dziennikarze - zaznaczył Nawacki.

- Nie zapominajmy przy promocji marek o tym, że nie wszyscy korzystają z internetu - przestrzegała Anna Lutek, dyrektor ds. komunikacji Grupy Lotos. - Tradycyjne media są potrzebne po to, by dotrzeć z przekazem do bardziej zachowawczych klientów - mówiła Lutek. 

Z kolei Grzegorz Szczepański, CEO H+K Strategies Polska, stwierdził, że niepokoi go fakt, iż marki komunikują się coraz częściej jedynie za pomocą własnych mediów społecznościowych, ale przede wszystkim apelował, by firmy odchodziły od tradycyjnego CSR, na korzyść prawdziwego skupienia się na ideach i celach, które są rzeczywiście korzystne dla klientów i które zmieniają świat. 

Monika Chmielewska-Żehaluk, dyrektor komunikacji Sanofi, zwracała uwagę na rosnącą rolę influencerów. - Instagram ma ogromną siłę rażenia w budowaniu marek konsumenckich - przekonywała Chmielewska-Żehaluk.

Jednak Artur Sikora, dyrektor obszaru komunikacji, marketingu i zarządzania jakością Banku Zachodniego WBK, przestrzegał przed przecenianiem wpływu mediów społecznościowych. - Dla odbiorców w moim sektorze usług liczy się nie tylko zasięg, ale przede wszystkim jakość przekazu i treść. Bank wierzy w tradycyjną prasę i będzie na nią stawiać - mówił Sikora. Podobnego zdania był Piotr Jaworowicz, dyrektor biura promocji i reklamy PKN Orlen: - Tradycyjne dziennikarstwo zapewnia jakość komunikatu i wykorzystywanie rzetelnych źródeł - podkreślał Jaworowicz.

Partnerami Top Marki 2017 były: Bank Zachodni WBK, Lotos, Sanofi i Orlen.

(CP, 30.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.