Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

1,86 mld zł wydano na reklamę cyfrową w pierwszym półroczu

W okresie od stycznia do czerwca 2017 roku wydatki na reklamę cyfrową wyniosły 1,86 mld zł, czyli o 7,7 proc. więcej, niż w pierwszym półroczu ub.r. - wynika z danych IAB Polska/PwC AdEx.

Według badania przygotowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i PwC największy wzrost wydatków na reklamę cyfrową odnotowano w obszarze wideo (34 proc. udziału we wzroście). Wzrost napędzają także media społecznościowe (26 proc. wzrostu) i reklama sprzedawana w modelu programmatic (22 proc. wzrostu). Słabiej radzi sobie reklama display (bez formatów wideo) i e-mail marketing.

Reklamodawcy najwięcej wydali na reklamę cyfrową w branżach: handel, motoryzacja, telekomunikacja, finanse, żywność, napoje i alkohole.

Twórcy badania zwracają uwagę, że w pierwszym półroczu 2017 roku wydatki na komunikację cyfrową podwoiła branża sprzętów domowych, mebli i dekoracji, a z kolei chemia gospodarcza, odzież i dodatki zwiększyły nakłady na reklamę cyfrową prawie o połowę. Największy spadek zanotowała branża farmaceutyczna.

"Podobnie jak w poprzednich latach, gdy PKB notowało tendencję spadkową, widoczne jest wyhamowywanie tempa rozwojowego rynku reklamowego online. I choć w 2017 roku PKB wróciło do relatywnie wysokich indeksów, nie są one jeszcze widoczne na rynku reklamowym, który reaguje na tego typu zmiany z co najmniej półrocznym opóźnieniem. Można się jednak spodziewać, że największe spadki komunikacja cyfrowa ma już za sobą i w drugim półroczu nastąpi odbicie" - napisano w komunikacie prasowym.

(IKO, 29.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Debata podczas konferencji Top Marka 2017

O zmianach w komunikowaniu firm debatowali uczestnicy konferencji Top Marka 2017 w warszawskim hotelu Hilton (fot. Press)

Podczas konferencji Top Marka 2017 specjaliści od wizerunku marek wzięli udział w debacie o zmianach w komunikowaniu firm i pracy nad wizerunkiem brandów.

Sebastian Bykowski, dyrektor generalny Press-Service Monitoring Mediów, mówił o nowych wyzwaniach, które stoją przed brand menedżerami: - Marki nie konkurują już tylko ze sobą. Konkurencją dla nich są np. memy, filmiki na YouTube czy oceny w mediach społecznościowych - mówił Bykowski. A Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”, redaktor naczelny Pb.pl, apelował, by w przypadku promocji marek nie myśleć jedynie o dużym zasięgu. - Pamiętajmy też o wysokiej jakości komunikatu i pogłębionym przekazie. A tego mogą dostarczyć tylko profesjonalni dziennikarze - zaznaczył Nawacki.

- Nie zapominajmy przy promocji marek o tym, że nie wszyscy korzystają z internetu - przestrzegała Anna Lutek, dyrektor ds. komunikacji Grupy Lotos. - Tradycyjne media są potrzebne po to, by dotrzeć z przekazem do bardziej zachowawczych klientów - mówiła Lutek. 

Z kolei Grzegorz Szczepański, CEO H+K Strategies Polska, stwierdził, że niepokoi go fakt, iż marki komunikują się coraz częściej jedynie za pomocą własnych mediów społecznościowych, ale przede wszystkim apelował, by firmy odchodziły od tradycyjnego CSR, na korzyść prawdziwego skupienia się na ideach i celach, które są rzeczywiście korzystne dla klientów i które zmieniają świat. 

Monika Chmielewska-Żehaluk, dyrektor komunikacji Sanofi, zwracała uwagę na rosnącą rolę influencerów. - Instagram ma ogromną siłę rażenia w budowaniu marek konsumenckich - przekonywała Chmielewska-Żehaluk.

Jednak Artur Sikora, dyrektor obszaru komunikacji, marketingu i zarządzania jakością Banku Zachodniego WBK, przestrzegał przed przecenianiem wpływu mediów społecznościowych. - Dla odbiorców w moim sektorze usług liczy się nie tylko zasięg, ale przede wszystkim jakość przekazu i treść. Bank wierzy w tradycyjną prasę i będzie na nią stawiać - mówił Sikora. Podobnego zdania był Piotr Jaworowicz, dyrektor biura promocji i reklamy PKN Orlen: - Tradycyjne dziennikarstwo zapewnia jakość komunikatu i wykorzystywanie rzetelnych źródeł - podkreślał Jaworowicz.

Partnerami Top Marki 2017 były: Bank Zachodni WBK, Lotos, Sanofi i Orlen.

(CP, 30.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo