Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

1,86 mld zł wydano na reklamę cyfrową w pierwszym półroczu

W okresie od stycznia do czerwca 2017 roku wydatki na reklamę cyfrową wyniosły 1,86 mld zł, czyli o 7,7 proc. więcej, niż w pierwszym półroczu ub.r. - wynika z danych IAB Polska/PwC AdEx.

Według badania przygotowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i PwC największy wzrost wydatków na reklamę cyfrową odnotowano w obszarze wideo (34 proc. udziału we wzroście). Wzrost napędzają także media społecznościowe (26 proc. wzrostu) i reklama sprzedawana w modelu programmatic (22 proc. wzrostu). Słabiej radzi sobie reklama display (bez formatów wideo) i e-mail marketing.

Reklamodawcy najwięcej wydali na reklamę cyfrową w branżach: handel, motoryzacja, telekomunikacja, finanse, żywność, napoje i alkohole.

Twórcy badania zwracają uwagę, że w pierwszym półroczu 2017 roku wydatki na komunikację cyfrową podwoiła branża sprzętów domowych, mebli i dekoracji, a z kolei chemia gospodarcza, odzież i dodatki zwiększyły nakłady na reklamę cyfrową prawie o połowę. Największy spadek zanotowała branża farmaceutyczna.

"Podobnie jak w poprzednich latach, gdy PKB notowało tendencję spadkową, widoczne jest wyhamowywanie tempa rozwojowego rynku reklamowego online. I choć w 2017 roku PKB wróciło do relatywnie wysokich indeksów, nie są one jeszcze widoczne na rynku reklamowym, który reaguje na tego typu zmiany z co najmniej półrocznym opóźnieniem. Można się jednak spodziewać, że największe spadki komunikacja cyfrowa ma już za sobą i w drugim półroczu nastąpi odbicie" - napisano w komunikacie prasowym.

(IKO, 29.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.