Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Indie prześcignęły USA, stając się drugim największym rynkiem smartfonów

(fot. pixabay.com)

W trzecim kwartale 2017 roku Indie prześcignęły Stany Zjednoczone pod względem liczby sprzedanych w tym kraju smartfonów i stały się dla nich drugim największym rynkiem z ponad 40 mln sprzedanych urządzeń - poinformował dziennik "The Hindu".

Indie w trzecim kwartale 2017 roku odnotowały wzrost sprzedaży smartfonów o 23 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym.

Wiodące marki na rynku indyjskim to chińskie Xiaomi i koreański Samsung, które razem stanowią niemal połowę całego rynku smartfonów.

Xiaomi sprzedało w Indiach 9,2 mln telefonów, depcząc po piętach Samsungowi, którego wyniki plasują się na poziomie sprzedaży 9,4 mln urządzeń.

Analitycy zaznaczają, że Indie to rynek zorientowany na telefony niskobudżetowe. Zwracają również uwagę, że dobre wyniki sprzedaży tych urządzeń w kraju to rezultat niskiego progu wejścia na rynek z produkcją telefonów, co ułatwia konkurencję pomiędzy markami walczącymi o lokalnego klienta. Kolejnym czynnikiem wzrostu dla rynku smartfonów w Indiach jest coraz powszechniejsza dostępność sieci LTE.

(PAP, 28.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości tematem European VRAR Congress

Jak podbijać rynki usługami opartymi na VR? Co słychać w wirtualnej rzeczywistości? Czy w VR może wyleczyć zeza? Odpowiedzi m.in. na te pytania poznają uczestnicy European VRAR Congress.

Trzecia już edycja tego wydarzenia odbędzie się w dniach 23-24 listopada w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. - European VRAR Congress to najważniejsze tego typu wydarzenie w naszej części Europy dotyczące roli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w przemyśle, nauce i pozostałych dziedzinach życia. Program trzeciej edycji konferencji dotyka branż takich jak marketing, media, architektura, kultura i szeroko pojęty biznes. Tym razem przygotowaliśmy też szczególnie mocny blok medyczny - mówi Piotr Graszek, dyrektor wykonawczy kongresu.
Wydarzenie otworzy prelekcja doktora Przemysława Korzeniowskiego z Imperial College w Londynie, który opowie o tym, jak VR-owe symulatory mogą pomóc w szkoleniu chirurgów.

Grzegorz Piechota z Uniwersytetu w Oksfordzie i Harvardzkiej Szkoły Biznesu wyjaśni, dlaczego to sami konsumenci są najczęściej sprawcami gwałtownych zmian w wielu branżach. Opowie też, czego brakuje produktom i usługom, by zmieniały zachowania konsumentów i jaka jest rola VR oraz AR w tym procesie.
Przykład wykorzystania technologii w reklamie przedstawią natomiast Jacek Stefanowicz z VML Poland i Kuba Matyka z Melt. Opiszą oni case study kampanii „Samsung presents. The Missed Spaceflight”. Prelegenci opowiedzą o pomyśle, doświadczeniu VR i samej reklamie, z dwóch punktów widzenia: agencji marketingowej i studia VR.

O tym nowym sposobie komunikacji opowie podczas kongresu Louis Jebb - założyciel i prezes brytyjskiego startupu Immersiv.ly, który przygotowuje i sprzedaje treści dziennikarskie w wirtualnej rzeczywistości.
O szczegółach produkcji w technologii VR opowie na konferencji realizator dźwięku, scenarzysta i reżyser audio, producent muzyczny Paweł Uszyński. Odwoła się on do dwóch projektów, nad którymi pracował: gry VR „Interkosmos” oraz słuchowiska binauralnego „Tunel”. Podzieli się także doświadczeniami wyniesionymi z tworzeniem nagrania binauralnego, poprzez zamontowanie mikrofonów w uszach aktora-głównego bohatera.

(30.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY