Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 27, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bartłomiej Brzoskowski dołącza do Kamikaze jako senior strategy planner

Bartłomiej Brzoskowski to senior strategy planner w Kamikaze (fot. materiały prasowe)

Do zespołu agencji Kamikaze dołącza Bartłomiej Brzoskowski jako senior strategy planner.

W agencji Kamikaze Brzoskowski odpowiedzialny będzie za prace strategiczne z kluczowymi klientami agencji, jak Orange, L’Oréal, Super-Pharm, Eurobank, McCormick, Fortuna, Łowicz, Kotlin.

Brzoskowski w latach 2014-2015 był media directorem w agencji Fenomem (obecnie Feno), a w latach 2015-2017 - account directorem w Feno. Wśród klientów i marek obsługiwanych przez niego były m.in.: Electrolux, Wizz Air, Netia, Link4, Raiffeisen Polbank.

(AMS, 27.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook wprowadza regulacje mające zwiększyć przejrzystość reklam

Zamieszczający reklamy polityczne na Facebooku będą musieli potwierdzić swoją tożsamość i miejsce działalności oraz wskazać źródło finansowania. Ponadto użytkownicy serwisu zyskają możliwość podglądu wszystkich zamieszczanych reklam - ogłosił Facebook w piątek.

Użytkownicy serwisu zyskają możliwość podglądu wszystkich powiązanych z daną stroną reklam na Facebooku, Messengerze i Instagramie, nawet jeżeli nie są odbiorcami docelowymi danej treści. Ma to zagwarantować większą transparentność reklam zamieszczanych w mediach społecznościowych należących do firmy Marka Zuckerberga.

Opisane zmiany obejmą wszystkie reklamy, jednak dodatkowe regulacje obejmą treści polityczne. Użytkownicy będą mogli wyszukiwać archiwalne reklamy związane z wyborami federalnymi do czterech lat wstecz (zaczynając od daty wprowadzenia systemu) i sprawdzić ich koszt, liczbę wyświetleń oraz podstawowe dane demograficzne odbiorców, w tym płeć, wiek i lokalizację.

Zamieszczający reklamy polityczne będą ponadto zobowiązani do wskazania i potwierdzenia swojej tożsamości oraz lokalizacji, a także zawarcia w treści adnotacji o źródle finansowania. Facebook uruchomi także system oparty na uczeniu maszynowym, aby wykrywać zamieszczających reklamy polityczne bez stosowania się w pełni do nowych wymogów.

"Ludzie powinni być w stanie powiedzieć, kto jest reklamodawcą i jakie reklamy zamieszcza, szczególnie jeśli chodzi o reklamy polityczne" - napisał wiceprezes FB ds. reklamy Rob Goldman na oficjalnym blogu Facebooka. Koncern Zuckerberga był krytykowany za umożliwienie korzystania z tzw. ciemnych postów, które umożliwiają reklamodawcom na Facebooku wyświetlanie reklam bez widocznego dla użytkownika połączenia ze źródłem.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg zapowiadał wprowadzenie regulacji zwiększających transparentność reklam politycznych we wrześniu 2017 roku. Ogłoszone w piątek zmiany są związane z postępowaniami wyjaśniającymi dotyczącymi reklam politycznych w mediach społecznościowych. Zaledwie dwa dni wcześniej podobne zasady wprowadził Twitter.

Testy nowego rozwiązania mają się rozpocząć w ciągu miesiąca w Kanadzie. Latem 2018 system zostanie rozszerzony na Stany Zjednoczone i inne kraje przed listopadowymi wyborami powszechnymi do amerykańskiego Kongresu.

Przedstawiciele Facebooka, Google i Twittera mają stawić się 1 listopada na transmitowanych na żywo przesłuchaniach przed amerykańskim Kongresem i komisją Izby Reprezentantów prowadzącymi dochodzenia w sprawie rosyjskiej ingerencji w amerykańskie wybory prezydenckie w 2016 roku.

(PAP, 28.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo