IAB proponuje rynkowi standard widoczności reklam w internecie
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska stworzył standard widoczności reklam w polskiej sieci nazwany Viewability.
Polski standard jest podobny do regulacji stosowanych przez takie organizacje, jak IAB US, American Association of Advertising Agencies i Association of National Advertisers. Uznaje on wyświetlenie reklam za widzialne (viewable), jeżeli co najmniej 50 proc. pikseli pozostaje w widocznym obszarze okna przeglądarki przez minimum sekundę w przypadku reklamy graficznej lub przez minimum dwie sekundy w przypadku reklamy wideo (czas odtwarzania filmu reklamowego).
Standard ma być pomocny przede wszystkim przy weryfikacji efektywności reklam, pośrednio zwiększając zaufanie marketerów do opłacalności wydatków na reklamę online. - Przez ostatnie lata narosło wiele nieporozumień wokół widoczności reklam w internecie, czego przyczyną był brak zarówno wiedzy dotyczącej skuteczności kampanii, jak i jednolitego standardu - mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. - Przyjęcie Viewability rozwiąże szereg problemów i sprawi, że w tej kwestii wszyscy będą mieli podobny punkt odniesienia – dodaje.
(TAD, 25.10.2017)