Dział: INTERNET

Dodano: Październik 25, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IAB proponuje rynkowi standard widoczności reklam w internecie

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska stworzył standard widoczności reklam w polskiej sieci nazwany Viewability.

Press

Polski standard jest podobny do regulacji stosowanych przez takie organizacje, jak IAB US, American Association of Advertising Agencies i Association of National Advertisers. Uznaje on wyświetlenie reklam za widzialne (viewable), jeżeli co najmniej 50 proc. pikseli pozostaje w widocznym obszarze okna przeglądarki przez minimum sekundę w przypadku reklamy graficznej lub przez minimum dwie sekundy w przypadku reklamy wideo (czas odtwarzania filmu reklamowego).

Standard ma być pomocny przede wszystkim przy weryfikacji efektywności reklam, pośrednio zwiększając zaufanie marketerów do opłacalności wydatków na reklamę online. - Przez ostatnie lata narosło wiele nieporozumień wokół widoczności reklam w internecie, czego przyczyną był brak zarówno wiedzy dotyczącej skuteczności kampanii, jak i jednolitego standardu - mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. - Przyjęcie Viewability rozwiąże szereg problemów i sprawi, że w tej kwestii wszyscy będą mieli podobny punkt odniesienia – dodaje.


(TAD, 25.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.