Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 24, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google Play będzie pobierać niższe prowizje od subskrypcji długoterminowych

(fot. pixabay.com)

W sklepie Google Play od stycznia 2018 roku pobierane będą niższe prowizje od wydawców aplikacji. Przez rok Google będzie pobierać 30 proc. kwoty, jaką za usługę płaci użytkownik, czyli tyle, ile dotychczas. Po upływie 12 miesięcy, jeżeli nie nastąpi przerwa w dostarczaniu usługi, prowizja Google spadnie do 15 proc.

Mariusz Czykier, commercial & production director w Optizen Labs SA, zauważa, że propozycja Google to swego rodzaju program lojalnościowy, działający na zasadzie: potrafisz utrzymać czytelnika na dłużej - będziesz zarabiać na nim więcej. Oferta dotyczy wszystkich wydawców oferujących dostęp do wydań w formie subskrypcji Google Play.

- Na polskim rynku najwięcej korzyści odniesie zapewne grupa RASP-Onet, która obecnie oferuje aż trzy swoje publikacje w formie aplikacji mobilnej: Newsweek, Forbes i Przegląd Sportowy, wszystkie o sporym zasięgu i z dużym udziałem lojalnych subskrybentów. Ale skorzystać na tym mogą także mniejsi wydawcy, jak choćby tygodnik "NIE", którego wydanie cyfrowe użytkownicy również chętnie kupują w formie subskrypcji – mówi Czykier.

(PM, 24.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.