Facebook rozpoczyna testy płatnych subskrypcji
Facebook wkrótce rozpocznie testy funkcjonalności pozwalającej wydawcom internetowym na pozyskiwanie subskrybentów dla swoich treści przez wbudowany w serwis społecznościowy moduł Instant Articles - poinformował "WSJ".
Testy rozpoczną się we współpracy z grupą wybranych wydawców i początkowo będą dostępne jedynie dla użytkowników platformy Android. W programie udział wezmą m.in. "Washington Post", "Economist", "Telegraph", "Bild" i "Spiegel".
Pilotaż programu obejmie testy paywalla, który uaktywni się po tym, gdy użytkownik wykorzysta 10 udostępnionych przez danego wydawcę artykułów w ciągu miesiąca. Testowany będzie również model usług "freemium" polegający na udostępnianiu wybranych przez wydawcę materiałów za darmo i obejmowaniu płatnym dostępem pozostałych.
W ramach programu Facebook zapewnia wydawców o zachowaniu przez nich 100 proc. zysków z płatności za subskrypcje treści. Serwis zapowiedział również, że w przyszłości rozważa możliwość umieszczenia zachęt do rozpoczynania subskrypcji bezpośrednio w strumieniach wiadomości wyświetlających się użytkownikom Facebooka.
Program, który w najbliższych tygodniach będzie pilotował Facebook, od dawna znajdował się na liście żądań wydawców internetowych, którzy - jak pisze "Wall Street Journal" - świadomi są ogromnej roli serwisu Marka Zuckerberga w dystrybucji informacji w sieci, a także wartości, jaką Facebook ma dla reklamodawców.
(PAP, 23.10.2017)