Dział: INTERNET

Dodano: Październik 23, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook rozpoczyna testy płatnych subskrypcji

Facebook wkrótce rozpocznie testy funkcjonalności pozwalającej wydawcom internetowym na pozyskiwanie subskrybentów dla swoich treści przez wbudowany w serwis społecznościowy moduł Instant Articles - poinformował "WSJ".

Testy rozpoczną się we współpracy z grupą wybranych wydawców i początkowo będą dostępne jedynie dla użytkowników platformy Android. W programie udział wezmą m.in. "Washington Post", "Economist", "Telegraph", "Bild" i "Spiegel".

Pilotaż programu obejmie testy paywalla, który uaktywni się po tym, gdy użytkownik wykorzysta 10 udostępnionych przez danego wydawcę artykułów w ciągu miesiąca. Testowany będzie również model usług "freemium" polegający na udostępnianiu wybranych przez wydawcę materiałów za darmo i obejmowaniu płatnym dostępem pozostałych.

W ramach programu Facebook zapewnia wydawców o zachowaniu przez nich 100 proc. zysków z płatności za subskrypcje treści. Serwis zapowiedział również, że w przyszłości rozważa możliwość umieszczenia zachęt do rozpoczynania subskrypcji bezpośrednio w strumieniach wiadomości wyświetlających się użytkownikom Facebooka.

Program, który w najbliższych tygodniach będzie pilotował Facebook, od dawna znajdował się na liście żądań wydawców internetowych, którzy - jak pisze "Wall Street Journal" - świadomi są ogromnej roli serwisu Marka Zuckerberga w dystrybucji informacji w sieci, a także wartości, jaką Facebook ma dla reklamodawców.


(PAP, 23.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.