Dział: PRASA

Dodano: Październik 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezes Trybunału Konstytucyjnego podaje "Gazetę Wyborczą" i "Fakt" do prokuratury

Prezes TK Julia Przyłębska składa doniesienie do Prokuratury w/s tekstów w "Gazecie Wyborczej" i dzienniku "Fakt" (screen z YouTube.com)

Prezes Trybunału Konstytucyjnego Julia Przyłębska złoży doniesienie do prokuratury w sprawie publikacji "Gazety Wyborczej" i dziennika "Fakt" - poinformował Marcin Koman, rzecznik prasowy biura Trybunału Konstytucyjnego.  Koman napisał, że dzienniki podają nieprawdziwe informacje dotyczące rzekomych powiązań Julii Przyłębskiej ze służbami specjalnymi.

"Gazeta Wyborcza" 20 października br. opublikowała tekst w którym opisano związki Julii Przyłębskiej i Mariusza Muszyńskiego, wiceprezesa TK, ze służbami specjalnymi. W artykule znalazła się między innymi informacja, że wiceprezes Muszyński "od połowy lat 90. jako oficer służb "prowadzi" obecną prezes TK Julię Przyłębską. 21 października br. do tematu wrócił "Fakt". W tekście pod tytułem "Agenci wywiadu na czele Trybunału?" powołał się na doniesienia "GW". Przytoczył też słowa swojego informatora: "Ulokowanie byłego oficera i jego agentki w Trybunale Konstytucyjnym jest zastanawiające".  "Informacje te są całkowicie nieprawdziwe" - tak skomentowała te publikacje Julia Przyłębska w rozmowie z Wojciechem Biedroniem na antenie telewizji wPolsce.pl. "Nie ma sytuacji, żeby służby specjalne przejmowały wymiar sprawiedliwości. Jestem zbulwersowana ciągłymi próbami dyskredytowania TK, co ma się przełożyć na jego złą pracę. Uspokajam. Tego nie ma" - zapewniała Przyłębska.  (Mackuch)

(22.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Październik 23, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy bardziej ufają badaniom rynku i opinii niż mediom

Prof. Dominika Maison podczas Kongresu szukała odpowiedzi na pytanie "Dlaczego nauka jest niezbędna badaniom marketingowym?"

Aż 63 proc. Polaków ufa badaniom rynku i opinii, a wśród mediów największym zaufaniem cieszą się programy informacyjne zarówno w mediach komercyjnych (ufa im 56 proc. badanych) jak i w publicznych (55 proc.) - wynika z badania "Wyprawa do źródeł wiedzy" zrealizowanego przez Polskie Towarzystwo Badań Rynku i Opinii oraz Organizację Firm Badań Opinii i Rynku. 

Raport ze swojego projektu badawczego przedstawiciele PTBRiO i OFBOR zaprezentowali podczas XVIII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii/Consumer Intelligence "Ogarnąć jutro", który odbył się 19 i 20 października w Warszawie. Badanie przeprowadzono na dwóch grupach: reprezentatywnej grupie Polaków i przedsiębiorcach. Okazuje się, że dla połowy badanych Polaków wyniki badań (np. potwierdzających skuteczność jakiegoś produktu) mają wpływ na ich decyzje zakupowe. Zdaniem 57 proc. badania są ciekawym źródłem informacji o Polsce i Polakach, a trzy czwarte wierzy, że udział w badaniach pomaga w tworzeniu nowych, lepszych produktów i usług.

Z kolei wśród przebadanych przedsiębiorców, którzy korzystają z badań rynku i opinii, 64 proc. deklaruje, że wyniki badań mają wpływ na ich decyzje biznesowe. 80 proc. prowadzi badania przy współpracy z agencjami badawczymi, a 36 proc. robi je samodzielnie. Zdaniem badaczy to dobrze wróży rozwojowi rynku badań w Polsce, a właśnie przyszłość tego rynku była tematem przewodnim tegorocznej edycji Kongresu, w którym wzięło udział prawie 600 osób, zarówno przedstawicieli agencji badawczych, działów badań firm, jak i działów marketingu. Podczas kilkunastu sesji prelegenci mówili m.in. o wyzwaniach i szansach dla badań wynikających z rozwoju technologicznego, pracach nad sztuczną inteligencją i rosnącym znaczeniu badań dla rozwoju przedsiębiorstw.


(JS, 23.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo