Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

BBC użyje sztucznej inteligencji do określenia preferencji widzów

BBC użyje sztucznej inteligencji do określenia preferencji widzów. Algorytmy zostaną stworzone na potrzeby stacji przez ekspertów z brytyjskich uniwersytetów i europejskich firm technologicznych - poinformowało BBC.

Współpraca ekspertów z dziedzin uczenia maszynowego, sztucznej inteligencji oraz przetwarzania danych ma na celu "zaoferowanie bardziej spersonalizowanego doświadczenia korzystania z BBC" - informuje nadawca.  Badacze będą analizować za pomocą algorytmów dane widzów, by otrzymać informacje na temat np. preferowanych przez nich programów i godzin odbioru. Dane z wyników mają być użyte przy zmianach wprowadzanych do programów nadawanych drogą tradycyjną,  jak i tych dostępnych na platformach cyfrowych BBC.  Brytyjski nadawca zapowiedział, że wśród partnerów uniwersyteckich projektu znajdą się znane uczelnie takie, jak University College London, uniwersytet w Edynburgu czy Queen Mary University of London.


(PAP, Mackuch, 22.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 24, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google Play będzie pobierać niższe prowizje od subskrypcji długoterminowych

(fot. pixabay.com)

W sklepie Google Play od stycznia 2018 roku pobierane będą niższe prowizje od wydawców aplikacji. Przez rok Google będzie pobierać 30 proc. kwoty, jaką za usługę płaci użytkownik, czyli tyle, ile dotychczas. Po upływie 12 miesięcy, jeżeli nie nastąpi przerwa w dostarczaniu usługi, prowizja Google spadnie do 15 proc.

Mariusz Czykier, commercial & production director w Optizen Labs SA, zauważa, że propozycja Google to swego rodzaju program lojalnościowy, działający na zasadzie: potrafisz utrzymać czytelnika na dłużej - będziesz zarabiać na nim więcej. Oferta dotyczy wszystkich wydawców oferujących dostęp do wydań w formie subskrypcji Google Play.

- Na polskim rynku najwięcej korzyści odniesie zapewne grupa RASP-Onet, która obecnie oferuje aż trzy swoje publikacje w formie aplikacji mobilnej: Newsweek, Forbes i Przegląd Sportowy, wszystkie o sporym zasięgu i z dużym udziałem lojalnych subskrybentów. Ale skorzystać na tym mogą także mniejsi wydawcy, jak choćby tygodnik "NIE", którego wydanie cyfrowe użytkownicy również chętnie kupują w formie subskrypcji – mówi Czykier.

(PM, 24.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo