Dział: PRASA

Dodano: Październik 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora wydała bezpłatną gazetę dla Ukraińców we Wrocławiu

20 października br. ukazał się pierwszy numer "Pryvit" - miejskiej gazety skierowanej do Ukraińców żyjących we Wrocławiu. Wśród autorów tekstów są dziennikarze "Gazety Wyborczej".

Press

Pomysłodawcy gazety tłumaczą, że według szacunków już co dziesiąty mieszkaniec Wrocławia pochodzi z Ukrainy. Stąd pomysł, by wydać dla nich gazetę w ich ojczystym języku ("pryvit" w języku ukraińskim oznacza "cześć").

Artykuły do gazety przygotowali dziennikarze "Gazety Wyborczej" i sami Ukraińcy. Wśród ukraińskich autorów są tacy, którzy we Wrocławiu mieszkają już kilka lat, ale też osoby, które przyjechały zaledwie parę miesięcy temu. Dzielą się z czytelnikami doświadczeniami, jak zalegalizować pobyt, znaleźć mieszkanie, pracę czy zapisać dziecko do szkoły. - Gazeta "Pryvit" jest bardzo przydatna, bo zawiera cenne wskazówki dla osób, które po raz pierwszy znalazły się w obcym mieście - mówi Artem Zozulia, szef Fundacji Ukraina, która wspomogła wydanie gazety.

Gazeta stara się przełamywać stereotypy na temat Ukraińców. - W Polsce często postrzegani są jako tania siła robocza. Jednak wbrew temu, co nam się wydaje, oni pracują nie tylko na budowach czy w sklepach. Są też m.in. cenionymi specjalistami z branży IT. Bohaterem jednego z tekstów jest na przykład małżeństwo, które pracuje we wrocławskiej siedzibie firmy Nokia - mówi Magda Nogaj, redaktor naczelna "Pryvit".

"Pryvit" jest dostępny za darmo w miejscach, które często odwiedzają Ukraińcy, np. w siedzibie Fundacji Ukraina, cerkwi prawosławnej, ale też w takich restauracjach jak "Kres" czy "Lviv", które prowadzą Ukraińcy. Lista miejsc, w których można dostać "Pryvit", znajduje się na Wroclaw.wyborcza.pl.

(20.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Październik 21, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marquard zgrupuje serwisy internetowe w czterech działach

(fot. pixabay.com)

1 listopada br. Marquard Media Polska zmieni strukturę wydawniczą. Zmiany obejmą nie tylko pion druku, ale też serwisy internetowe.

Zgodnie z nową strukturą serwisy internetowe Marquarda będą tworzyć cztery działy tematyczne: mężczyźni; gwiazdy i plotki; moda, uroda i fitness; kobiety i rodzina.
Serwisy zostaną pogrupowane najprawdopodobniej w następujący sposób: w dziale mężczyźni znajdą się Esquire.pl, Playboy.pl, CKM.pl, Autostuff.pl; w dziale gwiazdy i plotki będą Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl; w dziale moda, uroda i fitness mają być Boska.pl, Hotmoda.pl, Voyage.pl, HarpersBazaar.pl.; w dziale kobiety i rodzina będą Cosmopolitan.pl, Joy.pl, Milionkobiet.pl, SuperMamy.pl, Shape.pl.

Każdy z działów będzie miał kierownika działu internetowego, który będzie odpowiedzialny za strategię wydawniczą, monetyzację treści, opracowanie i doskonalenie produktu oraz spersonalizowaną reklamę w internecie.

Wydawca nie informuje, czy wybrał już osoby odpowiedzialne za poszczególne obszary tematyczne.

W komunikacie prasowym dyrektor ds. digital Edyta Sidwa informuje: "Dział i organizacja jego pracy już od dawna wymagały restrukturyzacji. Teraz możemy w pełni wykorzystać nasz potencjał i osiągnąć sukces, ponieważ nowe rozwiązania uczynią nasze działania w sieci bardziej zwinnymi, bardziej oddziałującymi na rynek oraz bardziej innowacyjnymi".

(JOK, 21.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo