Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 19, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Oko.press skarży reklamę filmu "Botoks" do UOKiK i Rady Etyki Reklamy

"Botoks" (screen z YouTube.com)

Serwis Oko.press zarzuca reżyserowi Patrykowi Vedze, że promując film "Botoks", podaje nieprawdziwe informacje dotyczące śmiertelności wśród operowanych pacjentów.

Zwiastun i jeden z plakatów promujących film "Botoks" informują: "W zeszłym roku w Polsce 17 proc. pacjentów nie przeżyło operacji". Serwis Oko.press zwrócił uwagę, że reklama ta wprowadza w błąd, gdyż wskaźnik ten wynosi zaledwie 1 proc.

Dziennikarze w związku z tym złożyli skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz do Rady Etyki Reklamy. Ich zdaniem reklama jest nieuczciwa i szkodliwa społecznie. "Pacjenci przekonani, że co szósta operacja kończy się zgonem mogą podejmować decyzje niebezpieczne dla zdrowia i życia własnego lub swoich dzieci: unikać niezbędnych zabiegów i operacji lub szukać pomocy u znachorów" - argumentuje Oko.press. Serwis chce, aby usunąć plakaty i fragment zwiastuna z fałszywą informacją. Z taką prośbą zwrócili się do dystrybutora filmu Kino Świat, lecz nie otrzymali odpowiedzi. Małgorzata Borychowska, odpowiedzialna za PR w Kino Świat, odmówiła nam komentarza w tej sprawie.

(IKO, 19.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 21, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

FCB Warsaw nagrodzona Grand Prix Golden Drum 2017 w Lublanie aż w dwóch kategoriach

FCB Warsaw dostała Grand Prix Golden Drum 2017 w Lublanie. Agencja zdobyła prestiżową nagrodę aż w dwóch kategoriach. Ponadto z Lublany z nagrodami wyjadą agencje: Walk, Grey Poland, 2012 sp. z o.o. i Isobar Poland. Nagrody rozdano 20 października br. na gali kończącej "Golden Drum 24".

FCB Poland nagrodzono 24th Golden Drum Grand Prix Awards w dwóch kategoriach: financial & business services oraz best media strategy za "Smart bell" przygotowane dla firmy ubezpieczeniowej Axa Polska. 24th Golden Drum Awards 2017 otrzymały: Walk za książkę "Niewidzialni", którą można czytać tylko na mrozie, przygotowaną dla Fundacji Kapucyńskiej (kategoria direct-publications) i Grey Poland za projekt "The biggest Christmas choir" dla Caritasu (kategoria capture (use) of local spirit).

24th Golden Drum Silver Drum Awards 2017 otrzymały: Agencja 2012 za kampanię społeczną "Godzina jazdy na wózku", zrealizowaną dla Akademii Auto Świat (w dwóch kategoriach: activation programme oraz public engagement & participation), Grey Poland za "The documentary catalogue by Ikea" (kategoria branded content and entertainment - films & tv shows), oraz za projekt "The biggest christmas choir" dla Caritasu (social and charity events), a także Isobar Poland za "Reconciliation" przygotowane dla Forum Film (kategoria marketing PR).

Ponadto Grey Poland otrzymała Good Cause Grand Prix Award dla "The biggest Christmas choir" dla Caritasu w kategorii public relations. Polacy triumfowali także w Young Drummers Competition. Pierwsze miejsce zdobyli Michał Orlikowski i Bartosz Chlebowicz za "See The Full Picture", drugie miejsce przypadło Damianowi Kitowskiemu i Michałowi Oleksów za "Culture Overload", trzecie miejsce zajęły Kaja Dobrzańska i Adriana Hochmańska za "Hard to pronounce. Easy to love".

Do konkursu 24th Golden Drum 2017 zgłoszono 85 prac z Polski. Łącznie na festiwal trafiło 1000 prac, plus 112 zgłoszeń na organizowany poza festiwalem konkurs Young Drummers Competition. Tegoroczna edycja festiwalu Golden Drum odbywała się w dniach 18-20 października br. w Lublanie. (Mackuch)

(21.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo