Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 17, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zenith: rośnie znaczenie urządzeń mobilnych

(fot. pixabay.com)

Według raportu Mobile Advertising Forecasts 2017 opublikowanego przez dom mediowy Zenith (zawiera dane z 52 rynków, w tym z Polski) w 2018 roku odsetek posiadaczy smartfonów na świecie wyniesie 66 proc. (w 2016 roku było to 58 proc.).

Według prognozy Zenith w 2017 roku reklama mobile będzie stanowiła 53 proc. globalnych wydatków na reklamę w internecie (w Polsce jest to obecnie 27 proc.). W 2018 roku wskaźnik ten wzrośnie do 59 proc., a w 2019 roku do 62 proc. W 2019 roku wartość wydatków na reklamę na urządzeniach mobilnych wyniesie 156 mld dol. i będzie stanowiła 26 proc. sumy globalnych wydatków na reklamę.

Z raportu wynika również, że w Polsce smartfon ma już 62 proc. społeczeństwa. Na świecie krajem z najwyższą liczbą użytkowników smartfonów są Chiny (w 2018 roku będzie z nich korzystało już 1,3 mld Chińczyków).

Zdecydowanie mniej osób korzysta z tabletów. Odsetek posiadaczy tych urządzeń na dwunastu rynkach przekracza 50 proc., a na siedmiu jest niższy niż 10 proc. Najwyższy wskaźnik odnotowuje Holandia (74 proc.). Według szacunków globalnie odsetek posiadaczy tabletów wyniesie w 2017 roku 18,7 proc. Polska plasuje się powyżej tej średniej z wynikiem 28 proc.

W 2018 roku czas poświęcony na korzystanie z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych będzie stanowił 73 proc. czasu spędzanego online (wobec 70 proc. w 2017 roku). Krajem, w którym użytkownicy internetu najczęściej korzystają z urządzeń mobilnych, jest Hiszpania (już 81 proc. czasu konsumpcji internetu pochodzi z urządzeń mobilnych). W Polsce jest to 32 proc.


(IKO, 17.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Timecode Akcja Animacja - pierwszy konkurs dla animatorów marketingowych

19 października br. startuje pierwsza edycja konkursu Timecode Akcja Animacja, skierowanego do twórców animacji i motion designerów. Prace będzie można zgłaszać do 20 listopada.

Konkurs, który skierowany jest do uczestników w wieku 18-35 lat, w szczególności do studentów i absolwentów uczelni artystycznych, ma pomóc twórcom zaistnieć w branży kreatywnej. Partnerami Timecode Akcja Animacja są uczelnie artystyczne -  Akademie Sztuk Pięknych z Warszawy, Łodzi, Katowic, Wrocławia oraz Uniwersytet w Poznaniu i Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych.

Organizatorem konkursu jest dom produkcyjny Timecode Film Production, który specjalizuje się w produkcji filmów reklamowych, branded contentu oraz animacji.

- Widzimy ogromny wzrost zapotrzebowania na filmy do komunikacji marketingowej, ale również dużą niszę na rynku i potrzebę edukacji w tym zakresie. Właśnie dlatego szukamy animatorów, motion designerów oraz twórców, którzy potrafią opowiadać historie za pomocą ruchomych obrazków - wyjaśnia Tomasz Dławichowski, managing director Timecode Film Production.

Zadaniem uczestników będzie stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu będącego odpowiedzią na wybrany przez siebie brief. Na stronie projektu ogłoszone zostaną tematy konkursowe oraz creative startery (wybór tekstów lektorskich wraz z muzyką oraz główne założenia, przygotowane w oparciu o wytyczne sześciu partnerów konkursu: Cinema City, Zee One, Sas Institut, Ursus, Polskie Koleje Państwowe oraz Premium Mobile).

W jury konkursu znaleźli się przedstawiciele świata sztuki oraz eksperci branży marketingowej i kreatywnej: Andrzej Pągowski, artysta, grafik; Grzegorz Szczepański, CEO Hill + Knowlton Strategies; Dawid Korzekwa, prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej; Anna Iller, branded content manager Allegro; Łukasz Słotwiński, creative director Canal+/nc+; Agnieszka Koćmierowska, creative group head Ogilvy; Piotr Krauschar, parter zarządzający Face Addicted; Mariusz Neon Mitek, designer in Chief Leniva Studio; Michał Paśko, producent Timecode Film Production; Jerzy Drozda, technical artist T Media.

Pula nagród wynosi 25 tys. zł. W półfinale konkursu jury wyłoni pięć animacji. Półfinaliści zaproszeni zostaną do udziału w warsztacie, podczas którego pod okiem ekspertów będą pracować nad udoskonaleniem swoich prac. Laureat pierwszej edycji plebiscytu, którego poznamy 12 grudnia br., otrzyma nagrodę główną (10 tys. zł, monitor referencyjny Eizo oraz tablet Wacom). Natomiast partnerzy konkursu przyznają sześć wyróżnień w postaci gratyfikacji finansowej i tabletów Wacom. Zwycięskie prace zostaną opublikowane w sieci i wykorzystane w komunikacji marek partnerskich.

Press

(AMS, 18.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY