Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 16, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ikea sponsoruje nowy miniserial Polsatu

(fot. facebook.com/polsat)

15 października br. na antenie Polsatu zadebiutuje „Dom pełen zmian”. To ośmioodcinkowy miniserial komediowy sponsorowany przez firmę Ikea. Serial opowiada o perypetiach rodziny Malinowskich.

Historia głównych bohaterów rozgrywa się na przestrzeni wielu lat. Wszystkie wnętrza pokazywanego w filmie domu urządzone są przez firmę Ikea. W rolach głównych występują Iza Kuna, Piotr Adamczyk, Kazimierz Kaczor i Maria Maj. Reżyserem serialu jest Kristoffer Rus. Za scenariusz odpowiadają Marcin Baczyński i Mariusz Kuczewski, znani z takich produkcji, jak "Listy do M. 1-3", "Piąty stadion”, „Dwoje we troje”. Autorem zdjęć jest Michał Sobociński. Serial wystartował 15 października br. o godz. 18.35. Głównym sponsorem filmu jest Ikea.

(Mackuch, 16.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 16, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP uderzała w Fundację Adenauera, a teraz organizuje z nią szkolenia

(fot. pixabay.com)

Fundacja Konrada Adenauera we współpracy z Akademią Telewizyjną TVP organizuje kolejną edycję szkoleń w ramach Akademii Dziennikarstwa. Fundacji nie przeszkadza, że TVP jest oskarżana o propagandę i sama już była negatywnym bohaterem w jej programach informacyjnych.

W tym roku tematem przewodnim szkoleń dla początkujących dziennikarzy, którzy swoją przyszłość wiążą z telewizją, jest „Społeczeństwo obywatelskie po polsku”. W informacji o naborze do Akademii Dziennikarstwa napisano, że jej celem jest m.in. "doskonalenie warsztatu dziennikarskiego pod okiem najlepszych fachowców" i "wzmocnienie aspektu etyki zawodowej w pracy dziennikarza". Akademia rusza 12 listopada br. W całości finansuje ją Fundacja Konrada Adenauera w Polsce.

- Współpracę z Akademią Telewizyjną TVP nawiązaliśmy już w 2013 roku. Układa się znakomicie, mimo tak zwanej dobrej zmiany - mówi "Presserwisowi" Hanna Dmochowska, która w polskim oddziale Fundacji Konrada Adenauera odpowiada za kontakty z mediami. Dmochowska zapewnia, że to Fundacja decyduje, jakie treści są przekazywane uczestnikom warsztatów. - TVP zapewnia sprzęt, pomieszczenia warsztatowe i trenerów. To specjaliści m.in. od montażu, charakteryzacji, logopedii, prawa prasowego i operatorzy. Nie ma wśród nich żadnych dziennikarzy obecnie czynnych zawodowo - podkreśla Dmochowska.

Tymczasem Fundacja Konrada Adenauera w Polsce kilkakrotnie była już tematem materiałów reporterskich emitowanych w telewizji publicznej. W październiku 2016 roku "Wiadomości" TVP 1 krytykowały Fundację za współfinansowanie obchodów rocznicy powstania Trybunału Konstytucyjnego. "Wiadomości" podkreślały, że Fundacja w ten sposób wspomaga instytucję, która powstała w czasach PRL. 10 maja br. w "Magazynie śledczym Anity Gargas" zarzucano Fundacji, że realizuje w Polsce interesy niemieckiego rządu i podkreślano, że jako organizacja "ideowo związana z CDU" współfinansowała polskie partie polityczne, w tym Platformę Obywatelską.

Hanna Dmochowska twierdzi, że te materiały nie wpłynęły na stosunki z Akademią Telewizyjną. - Nie zakładam takiej sytuacji, że TVP zechce kiedykolwiek decydować o tematach warsztatów i mieć wpływ na ich treść. Wówczas będziemy musieli przemyśleć kwestię kontynuowania naszej współpracy w zakresie organizowania Akademii Dziennikarstwa - mówi Dmochowska.        

(Mackuch, 16.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo