Temat: telewizja

Dział: PERSONALIA

Dodano: Październik 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Magdalena Sroka: przedstawiciele resortu kultury wymuszali na mnie dymisję

Magdalena Sroka (fot. Marcin Kułakowski/PISF)

Magdalena Sroka, odwołana przez ministra kultury Piotra Glińskiego z funkcji dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oświadczeniu opublikowanym na Facebooku ujawniła, że przedstawiciele ministerstwa od kilku miesięcy wymuszali na niej podanie się do dymisji.

Magdalena Sroka w oświadczeniu zwraca uwagę, że nikt z Ministerstwa Kultury nie skontaktował się ze nią, żeby przekazać jej decyzję o odwołaniu. Przypomina, że minister kultury twierdzi, iż odwołuje ją z powodu listu do senatora Christophera J. Dodda. Pod listem widnieje podpis Magdaleny Sroki. W liście tym znalazły się uwagi dotyczące sytuacji politycznej w Polsce. Napisano w nim m.in. o „cenzurze wprowadzanej przez ksenofobicznych nacjonalistów ukrytych w cieniu figury Chrystusa”.
„Pod listem w istocie widnieje mój podpis, a zatem wyłącznie ja ponoszę odpowiedzialność zarówno za jego treść, jak i fakt doręczenia do adresata. Jednak list został wysłany w maju, był skierowany wyłącznie do senatora, który kilka dni po jego otrzymaniu otrzymał ode mnie przeprosiny wraz z informacją, że zawarte w liście treści nie są oficjalnym stanowiskiem Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, uzupełnioną o opis sytuacji, w jakiej doszło do przesłania mu takiej korespondencji” - napisała na Facebooku Magdalena Sroka. Dodała, że „wyjaśnienia w kwestii omyłkowego wysłania tego listu złożyłam w MKiDN już w czerwcu. Podobne wyjaśnienia przedstawiłam Radzie Instytutu. Od tego czasu do 9 października trwał proces podejmowania decyzji o odwołaniu: medialnie list został ujawniony ponad 4 miesiące po jego wysłaniu, a jedynym podmiotem, który poza Polskim Instytutem Sztuki Filmowej z całą pewnością posiada kopię listu, jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego”.
Magdalena Sroka uważa, że „w całej tej sytuacji nie chodzi o mnie, chodzi o odzyskanie kolejnej instytucji przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego bez względu na koszty, bez znaczenia dla powodów i bez poszanowania prawa”.
Piotr Gliński nie zgodził się ze stanowiskiem rady PISF, której członkowie 9 października br. uznali, że nie ma podstaw prawnych do zwolnienia Magdaleny Sroki ze stanowiska.

(11.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: marketing

Dział: PERSONALIA

Dodano: Październik 12, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Adamkiewicz i byli liderzy S&S stworzyli grupę marketingowo-technologiczną

Zespół liderów Brand New Galaxy (fot. Marek Straszewski)

Olga Adamkiewicz i dotychczasowi liderzy Saatchi & Saatchi IS uruchomili grupę marketingowo-technologiczną - Brand New Galaxy (BNG).

Nowy podmiot ma być niezależną platformą integrującą tzw. smart business solutions w obszarze marketingu i technologii. Udziałowcem BNG został Magnus Wiberg - szwedzki inwestor powiązany z funduszem eEquity, który prywatnie dofinansował spółkę.

Na prezes Grupy wybrano główną pomysłodawczynię Olgę Adamkiewicz, byłą dyrektor marketingu w Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, wcześniej przez 9 lat związaną z Procter & Gamble.

Łącznie w ramach Brand New Galaxy pracuje ponad 70 osób, a do końca roku dołączy do nich kolejnych 40 specjalistów i ekspertów. Wszyscy zatrudnieni są w czterech podmiotach. To: Pathfinder 23 - start-up aktywujący marki w obszarze e-commerce; Spacecamp - agencja digitalowa o profilu kreatywno-technologicznym; Life on Mars - agencja through the line, budująca komunikację marek w ekosystemie digital i poza nim; Synthrone - platforma do automatyzacji wdrożeń oraz analityki obecności marek w e-commerce.

Obecnie Grupa rozmawia z kolejnymi podmiotami, z których dwa mają do BNG dołączyć jeszcze w tym roku.

Brand New Galaxy chce być przystanią dla pomysłów, które odnajdują się w środowisku startupowym, choć często swoją skalą mogą konkurować z niejedną sieciową agencją. Dodatkowo ma mieć cechy inkubatora - oferując zainteresowanym podmiotom współdzielenie usług i narzędzi poszczególnych spółek, zapewniając przestrzeń biurową, opiekę HR, finansową czy prawną. Taka struktura ma m.in. pozwolić Grupie na platformowe podejście do prowadzonych projektów i dowolną konfigurację narzędzi marketingowych. Ma to być odpowiedź na zróżnicowane potrzeby klientów.

- Najbardziej jestem dumna z faktu, że wizją stworzenia tego typu ekosystemu udało mi się zarazić wielu utalentowanych ludzi. Jednocześnie zapraszam wszystkich, którzy chcieliby się przekonać, że nie trzeba wyjeżdżać do Kalifornii, aby pracować w stylu i dynamice charakterystycznym dla Doliny Krzemowej - mówi Olga Adamkiewicz.
Michał Glapiński, managing partner Pathfinder 23 (poprzednio managing director S&S IS), jednego z pierwszych start-upów w ramach Grupy, dodaje: - Brand New Galaxy jest otwarta na wszelkie unikatowe rozwiązania, które mają moc konwertowania tradycyjnego świata marketingu w energię typową dla inkubatorów nowych technologii. To jest styl, którego brakowało mi nie tylko na polskim rynku, ale ogólnie – na salonach agencyjnych. Cieszę się, że Olga to dostrzegła i finalnie zintegrowała nasze indywidualne plany wokół wspólnej idei – dodaje.

Poza Olgą Adamkiewicz i Michałem Glapińskim grupę tworzą także: w ramach Pathfinder 23 - Szymon Domżał (EVP/managing partner – poprzednio EVP S&S IS), Julia Dziurbiejko (managing director – poprzednio client service director S&S IS), Tomasz Waligóra (chief strategy officer – poprzednio global eCommerce evangelist S&S IS), Marek Różycki (client service director – poprzednio business director S&S IS); Marek Składzień (head of design – poprzednio eCommerce art director S&S IS), w ramach Synthrone - Sławomir Kroczak (chief technology officer – poprzednio head of R&D S&S IS), Jarosław Przybyszewski (chief operations officer – poprzednio business director S&S IS), Krzysztof Waligórski (business director – poprzednio digital director S&S IS); w ramach Spacecamp - Marek Palak (managing partner – poprzednio chief operations officer S&S IS), Tomasz Morkowski (creative director – poprzednio head of creative execution team S&S IS), Jakub Duks (senior art director – poprzednio senior art director S&S IS); w ramach Life on Mars - Błażej Soniewicki (CEO – poprzednio managing director Arc Central Europe).

(AMS, 12.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY