Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Z "Uwagą!" TVN rozstaje się Daniel Liszkiewicz

Daniel Liszkiewicz (fot. archiwum Daniela Liszkiewicza)

Reporter "Uwagi!" Daniel Liszkiewicz po 10 latach pracy odchodzi z telewizji TVN.

Liszkiewicz o zakończeniu współpracy z "Uwagą!" powiedział podczas gali Festiwalu Sztuki Faktu w Toruniu. - Rozstaliśmy się za porozumieniem stron - informuje Daniel Liszkiewicz.

- Po zakończeniu współpracy z TVN "Uwaga", rozpocząłem pracę nad projektem produkowanym przez duńską producentkę Sarę Stockmann przy którym pracują Kasper Vedsmand i Henrik Georg Larsen. Szczegółów na razie nie mogę zdradzić - mówi Liszkiewicz.

Dziennikarz ze stacją TVN związany był od stycznia 2007. W tym czasie pracował jako dokumentalista i reporter dla programów "Uwaga" TVN i "Superwizjer". Do jego obowiązków należało m.in przygotowywanie i realizacja reportaży telewizyjnych.

(KOZ, 10.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie media publiczne ewenementem w Europie pod względem finansowania

Spośród członków Europejskiej Unii Nadawców (EBU) Polska jest jedynym krajem, w którym media publiczne są w ponad połowie finansowanie z reklam. 78,4 proc. budżetów mediów publicznych w Europie pochodzi ze środków publicznych – mówił podczas konferencji PIKE w Poznaniu ekonomista firmy doradczej PwC Mateusz Walewski.

Większość budżetów mediów publicznych w Europie jest uzyskiwana z opłat abonamentowych. Jak wskazywał podczas trwającej 44. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej Mateusz Walewski, spośród członków EBU w 20 krajach dominuje finansowanie abonamentowe, a w 23 – finansowanie budżetowe. – Polska jest jedynym krajem europejskim, w którym media publiczne są w ponad połowie finansowane z reklam – wskazywał Mateusz Walewski. Przypomnijmy, że w przypadku TVP w ub.r. jej całkowite przychody wyniosły 1,47 mld zł, z czego 753,79 mln zł stanowiły wpływy z reklam, a 361,05 mln zł z abonamentu.
– Jeżeli chodzi o unikanie płacenia abonamentu, Polska jest ewenementem w skali europejskiej – mówił Mateusz Walewski. W Polsce ten odsetek wynosi bowiem ponad 65 proc., podczas gdy średnia europejska to ok. 10 proc.
Według Walewskiego unikanie opłacania abonamentu jest odzwierciedleniem poziomu tzw. moralności podatkowej. – Tam, gdzie ludzie unikają podatków, gdzie pracują w szarej strefie, tam też częściej unikają płacenia abonamentu – tłumaczył ekonomista PwC. – To może oznaczać, że niezależnie od tego, co zrobimy, i tak Polacy będą unikali płacenia abonamentu w skali większej niż średnia europejska – dodawał Mateusz Walewski.

(KOZ, 11.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo