Dział: INTERNET

Dodano: Październik 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sakiewicz: Projekt Puszcza.tv otrzyma dofinansowanie

Tomasz Sakiewicz jest przekonany, że Fundacja Niezależne Media otrzyma dofinansowanie (screen z YouTube/Telewizja Republika)

- Fundacja Niezależne Media na pewno otrzyma pieniądze na projekt Puszcza.tv - zapewnia Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny "Gazety Polskiej", twórca Fundacji. Tymczasem wypłatę środków wstrzymał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Fundacja Niezależne Media pod koniec 2016 roku dostała wysoką notę w konkursie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pt.  "Ochrona przyrody i edukacja ekologiczna". Dzięki temu miała uzyskać dofinansowanie w wysokości 6 mln zł z Unii Europejskiej na zbudowanie i prowadzenie portalu multimedialnego Puszcza.tv.

Organizacja na razie pieniędzy nie dostała. "Zarząd NFOŚiGW wstrzymał realizację wniosków o płatność otrzymanych od beneficjenta" - poinformował nas Sławomir Kmiecik, dyrektor departamentu promocji i komunikacji społecznej NFOŚiGW.  Wstrzymanie wypłaty Kmiecik tłumaczy faktem, że od końca sierpnia br. Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) prowadzi kontrolę dokumentacji związanej z konkursem. Tomasz Sakiewicz nie obawia się utraty pieniędzy z Unii Europejskiej. - Wygraliśmy konkurs, podpisaliśmy umowę. Kontrola mnie nie martwi. Wszystko jest zgodne z prawem - powiedział Sakiewicz "Presserwisowi".

Portal Oko.press ujawnił, że przed przystąpieniem do konkursu fundacja Sakiewicza zajmowała się "promowaniem niezależności mediów". W ostatnim momencie dopisano jednak do statutu zdanie o "ochronie środowiska, bioróżnorodności oraz propagowaniu idei zrównoważonego rozwoju". Ekspertami w ramach projektu mieli być Katarzyna Szyszko-Podgórska (córka ministra środowiska), ks. Tomasz Duszkiewicz (przyjaciel ministra, myśliwy i duszpasterz leśników) oraz Mateusz Liziniewicz (dziennikarz "GPC" piszący o środowisku). Według dziennikarzy Oko.press właśnie te powiązania mogły zaniepokoić europejskich urzędników. Joanna Jenerowicz, prezes Fundacji Niezależne Media, odmówiła "Presserwisowi" komentarza w tej sprawie.    

(Mackuch, 05.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

20 tysięcy fanów spotkało się z youtuberami

(fot. MeetUp)

Rozwój YouTube w Polsce oraz coraz większa popularność twórców przyczyniają się do powstawania wielu mitów na ich temat - zarobki, pasje i stosunek do fanów stale rozbudzają emocje.

MeetUp 2017, zorganizowany w Krakowie na początku września, pozwolił ponad 200 twórcom spotkać się z niemal 20 tysiącami fanów, którzy mogli spędzić cały dzień z idolami, zrobić sobie z nimi zdjęcia i zebrać autografy. Spotkanie zorganizowała agencja kreatywna GetHero, a wybór miejsca imprezy okazał się strzałem w dziesiątkę – przestrzeń Tauron Arena Kraków zapełniła się w kilka minut po otwarciu bramek.

W tym roku wstęp na imprezę był bezpłatny, choć dla najbardziej oddanych fanów przygotowano bilety premium.

Komunikacja w mediach społecznościowych oparta była na publikowaniu wpisów i filmów przez organizatora, ambasadorów, twórców oraz samych uczestników imprezy, docierając łącznie do 18 milionów użytkowników.

Organizacja spotkania pod Wawelem nie była przypadkowa – Miasto Kraków zostało parterem MeetUp 2017, a w ramach promocji imprezy ambasadorzy, czyli reZigiusz i Izak, przygotowali filmy promujące wydarzenie i miasto. Prestiż wydarzenia podniosła także obecność Rafała Sonika – businessmana, zwycięzcy rajdu Dakar, który wspólnie z reZigiuszem od kilku lat prowadzi wspólne projekty, jak wyprawa na Dakar, sprzątanie Tatr czy wsparcie akcji charytatywnej ReZimy dobrem.

Tegoroczny MeetUp sprzyjał także dyskusjom o Influencer Marketingu, o którym rozmawiano w czasie panelu biznesowego, zorganizowanego w czasie imprezy. Panel rozpoczęła Natalia Grodecka z GetHero, która w krótkiej prezentacji wyjaśniła zebranym gościom jak definiować pokolenie Z, jak do niego komunikować i czego należy się wystrzegać w działaniach kierowanych do młodych ludzi. Kolejni uczestnicy rozwijali zagadnienie Influencer Marketingu w oparciu o własne doświadczenia i spostrzeżenia, co ułatwiło obranie szerszej perspektywy na ten temat. Panel odbył się w jednej z sal konferencyjnych Tauron Arena Kraków i stanowił zamkniętą część wydarzenia, za którą zaproszono wyłącznie przedstawicieli biznesu i mediów.

Uczestnicy MeetUp mieli do dyspozycji trybuny i całą płytę obiektu, na której ustawiono stoiska sponsorów imprezy. PolskiBus.com zorganizował przyjezdnym podróż z różnych części kraju, a Monte Snack oraz Lay’s zadbały o to, żeby nikt nie zgłodniał. Małopolska zachęcała do wycieczek rowerowych wraz z Magic of Y, a HP zadbał o zdjęcia z imprezy. Obojętnie nie dało się przejść również obok stoisk Garniera i Herlitza.

Warto podkreślić także rolę ambasadorów MeetUp 2017, czyli reZiego i Izaka, którzy nie tylko promowali samo wydarzenie na własnych kanałach na YouTube, ale w dniu imprezy od rana spotykali się z fanami, pozowali do zdjęć i wielokrotnie występowali na scenie głównej. Każdy z ambasadorów swój dorobek opiera na wieloletnim budowaniu społeczności odbiorców, którzy ufają ich słowom i podzielają entuzjazm. Na scenie nie zabrakło także innych twórców, jak Multi, Poszukiwacz, Dezy, Naruciak, Topowa Dycha, Cyber Marian. Różnorodna forma ich wystąpień i tematyka poruszana na scenie wzbudzała ogromne zainteresowanie zgromadzonych fanów.

Paweł Kowalczyk, wiceprezes zarządu GetHero: MeetUp 2017 był wyjątkowo rodzinną imprezą, na której doskonale bawili się zarówno młodzi fani, jak i ich rodzice i opiekunowie. Zależało nam na stworzeniu atmosfery, która odda pozytywne emocje, towarzyszące twórcom. Zaprosiliśmy YouTuberów, którzy swoją postawą dają dobry przykład młodzieży, czego dowodem jest zaangażowanie reZigiusza i Izaka jako ambasadorów wydarzenia.


(CP, 06.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY