Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 04, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Robert Lewandowski i Group One tworzą dom mediowy - RL Media

Robert Lewandowski współpracuje z Maciejem Hutyrą, Markiem Żołędziowskim, Jakubem Potrzebowskim i Kamilem Wiszowatym (fot. materiały prasowe)

Robert Lewandowski utworzyłdom mediowy RL Media. Piłkarz spółkę założył wraz z Group One, w strukturach której znajdują się już domy mediowe Value Media i Mediaplus.

51 proc. udziałów w RL Media należy do Group One, a 49 proc. do Roberta Lewandowskiego. Zespołem będzie zarządzać Kamil Wiszowaty, managing director Value Media. Siedziba nowo utworzonej spółki będzie się mieścić w ramach struktur Group One.

RL Media ma zająć się przede wszystkim planowaniem i zakupem mediów na potrzeby wszystkich obszarów komunikacji Roberta Lewandowskiego, czyli jego kariery sportowej i aktywności biznesowej, ale także działań Anny Lewandowskiej w zakresie zdrowia, diety i aktywności fizycznej. Firma docelowo chce koordynować również obszary w ramach prowadzonych kampanii na rzecz innych sportowców i celebrytów.

"Wartość dodana takiego planowania kampanii będzie dostrzegalna dla obu stron – zarówno gwiazd, jak i współpracujących z nimi marek. Przy ogromnej skali komunikacji, w przypadku Roberta Lewandowskiego obejmującej często kilkanaście czy kilkadziesiąt rynków, kluczowe jest zachowanie spójności wizerunku. A jednocześnie zaplanowanie aktywności tak, by nie kanibalizowały się nawzajem (np. emisje w tym samym czasie, zbyt podobne formaty) i by partnerzy maksymalnie korzystali wizerunkowo na współpracy" - tłumaczą właściciele RL Media w komunikacie prasowym. 

To kolejna spółka mediowa Roberta Lewandowskiego. W czerwcu br. założył firmę Stor9_, która zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii komunikacji łączącej wszystkie obszary działalności Lewandowskich. Szefową Stor9_ jest Anna Zielińska.

Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD, nie jest przekonany, czy RL Media rzeczywiście będzie oferował usługi domu mediowego. - Nie sądzę, aby klienci domów mediowych chcieli powierzyć mu wielomilionowe budżety, ponieważ Lewandowski nie jest specjalistą w tym zakresie, nie jest marką na rynku planowania i zakupu mediów – mówi Bierzyński.


(IKO, 04.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Komisja Etyki Reklamy krytykuje spot "Krytyki Politycznej" z Jezusem

Spot "Krytyki Politycznej" wykorzystał wizerunek Jezusa (screen YouTube.com)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot "Krytyki Politycznej" z wizerunkiem Jezusa Chrystusa "nosi znamiona dyskryminacji przekonań religijnych".

Spot "Co oni mi zrobili? Zostałem królem Polski?" opublikowany 17 marca br. w mediach społecznościowych "Krytyki Politycznej", wykorzystał wizerunek Jezusa, który przechadza się po supermarkecie i zastanawia, dlaczego został wybrany na króla Polski i ma być przeciwko in vitro oraz aborcji.

W sprawie spotu złożono skargę do Komisji Etyki Reklamy. Skarżący uzasadniał, że reklama wyśmiewa Chrystusa, narusza dobre obyczaje, "uwłacza godności wierzących osób w Polsce". "Krytyka Polityczna" broniła się, że spot nie miał dyskryminować, ale zachęcać do tolerancji.

Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że skoro "reklamodawca potwierdził, że reklama nawiązuje do postaci Jezusa, zespół orzekający stwierdził, że wyszydzanie/wyśmiewanie symboli religijnych nosi znamiona dyskryminacji przekonań religijnych, co jest niezgodne z art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy" – uzasadniła KER.

"Krytyka Polityczna" nie zgadza się z tą opinią. - Naszą intencją nie było obrażanie, lecz pokazanie rozbieżności pomiędzy nauką Kościoła a tym, co się dzieje w Polsce. Jesteśmy medium, dla którego ważne są wartości etyczne i społeczne – mówi Agnieszka Wiśniewska, redaktor naczelna serwisu Krytykapolityczna.pl. - Reklama była nagrana z przymrużeniem oka. Nie zamierzamy jej usuwać z sieci – dodaje Wiśniewska.

(IKO, 05.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo